۲۵ دی ۱۳۹۱، ۱۴:۰۰
کد خبر: 80498490
T T
۰ نفر
حزب الله: ايجاد دشمني ميان ايران و اعراب براي حفظ امنيت رژيم صهيونيستي  است

بيروت- رييس شوراي مذهبي حزب الله گفت: دشمنان شبانه روز به منظور ايجاد دشمني ميان كشورهاي عربي و ايران تلاش مي كنند و تمام اين امر به منظور حفظ امنيت رژيم صهيوينستي است تا اين رژيم بتواند در منطقه باقي بماند.

به گزارش ایرنا از بیروت، شیخ 'محمد یزبك' رییس شورای مذهبی حزب الله لبنان روز دوشنبه طی مراسمی در شهر شرقی بعلبك، گفت: هدف اصلی در نپذیرفتن سلاح مقاومت از سوی دشمنان آن، حفظ حمایت و امنیت دشمن صهیونیستی است.

وی ادامه داد: برخی می خواهند كه آتش بحران سوریه را تحت عناوین و بهانه های مختلف به سمت لبنان بكشانند و من با صراحت می گویم كه دشمنان بوسیله فتنه گری های مذهبی در راستای چند پاره ساختن و ایجاد تفرقه در خاورمیانه تلاش می كنند.

یزبك گفت: برخی بدعت ها و فتاوایی كه بر اساس آنها ریختن خون انسان ها جایز شمرده می شود در راستای همین برنامه هاست.

رییس شورای مذهبی حزب الله با اشاره به سخن برخی جریان ها در این خصوص كه انتخابات با وجود سلاح مقاومت عملی نیست، گفت: آنها می خواهند كه كشور در مقابله با دشمن قوی نباشد، تا در نهایت دشمنان بتوانند در راستای چند پاره ساختن لبنان و منطقه موفق شوند.

در همین راستا، شیخ 'نبیل قاووق' نایب رییس شورای اجرایی حزب الله در مراسمی در منطقه 'الغازیه' در جنوب لبنان گفت: نتایج انتخابات پارلمانی پیش رو هر چه كه باشد، در معادله مقاومت هیچگونه تاثیری نخواهد داشت.

وی تاكید كرد: اگر دشمنان بر روی قانون انتخابات به منظور تضعیف مقاومت حساب باز كرده اند، باید گفت كه آنها در توهم به سر می برند، چرا كه معاددله مقاومت از كوه ها نیز استوارتر است.

از دیگر سو، 'نواف موسوی' عضو فراكسیون وفاداری به مقاومت در مجلس لبنان نیز طی سخنانی در منطقه 'بریقع' در جنوب لبنان، گفت: این امكان وجود ندارد كه مقاومت در برابر اسراییل تنها منحصر به دستگاه های دولتی شود، بلكه لازم است كه گروه های مردمی نیز در این راستا به مقاومت كمك كنند.

وی همچنین با تاكید بر لزوم آغاز اكتشاف و استخراج منابع نفتی لبنان از اعماق دریای مدیترانه، گفت: این مساله باعث می شود كه لبنان نیز كشوری نفتی محسوب شود و دیگر كشوری فقیر شناخته نشود.

موسوی با مقایسه میان طرز تفكر مقاومت و تفكرهای مخالف آن، تاكید كرد: مقاومت سبب بازگشت حقوق و سرزمین كشور می شود و این در حالی است كه در زمان حكومت 'فؤاد سنیوره' نخست وزیر اسبق لبنان شاهد بودیم كه توافق نامه هایی در رابطه با مناطق اقتصادی دریایی با دولت قبرس به امضا رسید كه طی آن مساحت زیادی از لبنان كاسته و دست رژیم صهیونیستی در تجاوز به آن باز شد.

وی گفت: این مناطق متعلق به لبنان است و هیچگونه شكی در این مساله وجود ندارد و دولت باید حقوق مردم را به شكل كامل بازپس گیرد.

موسوی همچنین با تاكید بر اینكه توقف بحران سوریه علاوه بر این كشور به مصلحت لبنان نیز است، گفت: برخی جریان های لبنانی بجای تشویق به افزایش قتل و كشتار در سوریه، باید به دنبال گفتگو و راه حل سیاسی باشند.

خاورم**2024 **1446