توسعه و ترويج احكام و آموزه هاي ديني، راهكار مقابله با توطئه هاي فرهنگي، اقتصادي دشمن است

خرم آباد - نماينده ولي فقيه در لرستان و امام جمعه خرم ‌آباد گفت: نهادينه كردن و گسترش احكام و آموزه هاي فرهنگي و اصيل ديني در جامعه، راهكاري موثر براي مقابله با ترفندها و توطئه هاي فرهنگي، اقتصادي دشمن است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سیداحمد میرعمادی در همایش یاوران وقف، افزود: دسیسه های دشمن در حوزه فرهنگی و همچنین اعمال تحریم ‌های اقتصادی را می توان با ترویج فرهنگ دینی و مذهبی از جمله وقف خنثی و بی اثر كرد.

وی اظهار كرد: وقف به عنوان سنتی خداپسندانه موجب احسان مال می شود و این اقدام پشتوانه ‌مستحكمی برای نظام اسلامی برای مقابله با دسیسه های اقتصادی دشمن محسوب می شود.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به اهمیت وقف در جامعه، تصریح كرد: به همین دلیل استكبار جهانی در جریان تهاجم فرهنگی خود علیه كشور تلاش می كند، پایگاههای مهم و مردمی مساجد، نماز جمعه و آیین های مذهبی را كمرنگ جلوه دهد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینكه آموزه های دینی و قرآنی، مصونیت بخش هستند، افزود: ‌تقویت اخوت و برادری، مسایل اخلاقی و فرهنگی همگی از آثار و بركات وقف در جامعه هستند.

به گفته وی، وقف پشتوانه مهمی برای نظام مقدس اسلامی است و استمرار انقلاب اسلامی و پایداری آن نیز به فرهنگ غنی دینی و آموزه های مذهبی بستگی دارد.

1625