عملكرد مسوولان نظام پزشكي در دوره اخير منطبق بر قانون بوده است

تهران- رييس مجمع عمومي نظام پزشكي كشور، با اشاره به اينكه چالش‌ها و مشكلات زيادي بر سر راه فعاليت سازمان نظام پزشكي در چند سال اخير وجود داشته است، گفت: عملكرد مسوولان اين سازمان قانوني و قابل دفاع است.

به گزارش روزیكشنبه ایرنا از سازمان نظام پزشكی ، دكتر' بیژن گودرزی ' افزود : از منتقدان عضو جامعه پزشكی درخواست دارم بارعایت اخلاق و تقوا، نقدهای خود را منصفانه و با ارایه راهكار ارایه دهند.

وی با بیان اینكه این مجمع یك بدنه محكم و قوی كارشناسی مسایل حوزه سلامت است كه خود را نسبت به دغدغه‌های مردم و اعضای سازمان مسوول وپاسخگو می‌داند،گفت:هر زمان كه بحثی یا طرح یا لایحه‌ای در حوزه سلامت و سازمان نظام پزشكی مطرح می‌شود، بدون هر گونه تعللی با كسب نظرات و آرای اعضای این مجمع و انعكاس و انتقال به مسوولان و دفاع از آن، برای خود نقشی پیشگام قایل است.

وی افزود: حضور اعضای هیات رییسه این مجمع در جلسات منظم ماهیانه شورای عالی و طرح دیدگاه‌های اعضاء بیانگر همین دغدغه‌ است.

گودرزی ادامه داد: اعضای هیات رئیسه مجمع تقریبا هر ماهه جلساتی با هم جهت پیگیری مسایل مختلف داشته است و مجمع و هیات رئیسه آن هر كجا كه لازم شده است، از جمله بحث تعرفه‌ها، پزشك خانواده از صدور بیانیه و اعلام مواضع و دیدگاه‌های جامعه پزشكی دریغ نكرده است.

وی در خصوص عملكرد سازمان نظام پزشكی در سال‌های اخیر گفت: برای پرداختن به نقد واقعی و كارشناسانه سازمان، ابتدا باید شناخت دقیقی از حدود وظایف و اختیارات سازمان و همه اركان هفتگانه سازمان داشت ودرمواد 3 و5 قانون سازمان به شرح وظایف و اختیارات و اركان سازمان اشاره شده است.

وی ادامه داد:اما به طوراجمالی و متناسب با شرایط ومسایل فوق‌الذكر می‌توان گفت كه بعضی ازاركان سازمان در بعضی از وظایف خویش می‌ توانستند عملكرد بهتری داشته باشند و در موارد زیادی بر اساس قانون به وظایفشان به طور كامل پرداخته‌ اند.

گودرزی تاكید كرد: مجموعا می‌ توان عملكرد این دوره رامنطبق برقانون و بر اساس شرایط و چالش‌ها قابل دفاع ارزیابی و تلاش كرد تا با هم فكری همه دلسوزان جامعه پزشكی از نقاط ضعف كاسته و بر نقاط قوت افزوده شود.

اجتمام(1)**9134 **1647