۲۴ دی ۱۳۹۱، ۱۱:۰۹
کد خبر: 80496468
T T
۰ نفر
هشدار رييس حزب النهضه در باره تحركات ' دولتي مخفي' در تونس

تهران – 'راشد الغنوشي' رييس حزب اسلام گراي النهضه هشدار داد كه تحركات ' دولتي مخفي' در تونس براي انتشار شايعات و ايجاد ترس و وحشت در مردم اين كشور شكل گرفته است.

به گزارش ایرنا ، الغنوشی روزشنبه در حاشیه نشست سیاسی حزب النهضه به مناسبت دومین سالگرد پیروزی انقلاب مردم تونس خاطرنشان كرد كه از مهمترین ماموریت های این اقدامات بازگرداندن شرایط تونس به گذشته و قبل از پیروزی انقلاب است.

وی با بیان اینكه تونس امروز به آزادی ها و آرامشی دست یافته كه قبل از انقلاب هرگز وجود نداشته است، گفت كه عناصر اینگونه تحركات تلاش دارند با انتشار شایعات مردم تونس را ناامید و یاس و ترس را در سراسر كشور حاكم كنند.

14 ژانویه 2011( 24 دی ماه 1389) در پی تجمع ده ها هزار تونسی معترض در خیابان حبیب بورقیبه و مقابل ساختمان وزارت كشورتونس و سر دادن شعارهای علیه رژیم دیكتاتوری وقت، ˈزین العالدین بن علی ˈرئیس جمهور و همسرش ˈ لیلی طرابلسی ˈ به عربستان سعودی فرار كردند و بدین ترتیب انقلاب تونس به پیروزی رسید و مهر باطل بر 53 سال دیكتاتوری وابسته به غرب در این كشور زده شد.

بعد از پیروزی انقلاب بیداری اسلامی در تونس، دومینوی انقلاب ها در دیگر كشورهای عربی و شمال آفریقا آغاز و دامنه آن به دیگر كشورها از جمله مصر و لیبی كشیده شد.



** تكذیب دستگاه امنیتی موازی در تونس

رییس حزب النهضه در واكنش به برخی شایعات تاكید كرد كه هیچ دستگاه امنیتی وابسته به این حزب به موازات دستگاه های امنیتی رسمی در تونس وجود ندارد.

یك پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی به نام ' نواه' اخیر مدعی شده بود كه یك دستگاه امنیتی وابسته به حزب النهضه شكل گرفته و در موازات دستگاه های امنیتی رسمی تونس فعال شده و همچون یك گروه مسلح در تجارت اسلحه ، آدم ربایی و ترور نقش داشته است.

وزارت كشور تونس با صدور بیانیه ای این ادعا را تكذیب و تلاشی برای ایجاد شك و تردید در نحوه فعالیت دستگاه های امنیتی این كشور را محكوم كرد.



** تاكید بر رفع ممنوعیت سفر تجار تونسی

الغنوشی همچنین بر ضرورت رفع ممنوعیت سفر شماری از بازرگانان تونسی و آزادسازی اموال و دارایی های آنان كه می تواند به تحقق توسعه در تونس بویژه مناطق محروم كمك كند، تاكید كرد.

خانم ' وداد بوشماری' رییس سندیكای صنعت و تجارت تونس گفته است كه حدود 70 تن از تجار تونسی ممنوع السفر شده اند و لازم است كه بسرعت وضعیت آنان مشخص شود.

برخی خبرها حاكی است، برخی از تجار تونسی كه نگران ضبط اموالشان هستند درصدد ترك تونس و انتقال سرمایه ها و اموال خود به كشورهای دیگر از جمله كشور مغرب هستند.

خاورم ** 1324**1431