۱۸ دی ۱۳۹۱، ۱۵:۳۱
کد خبر: 80489761
T T
۰ نفر
شناخت بيشتر از سنت حسنه وقف موجب رشد موقوفات در همدان شده است

همدان- سرپرست اداره اوقاف و امور خيريه همدان گفت: شناخت بشتر و گرايش واقفان به سنت حسنه وقف ، موجب رشد و شكوفايي موقوفات دراستان همدان شده است.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید 'حسن رضوی' روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آثار و بركات وقف همانند چشمه ای جاری از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود و امروز نیاز است در خصوص وقف فرهنگ سازی شده و مردم گام های بلندی در این زمینه بردارند.

وی افزود: هفته وقف و همایش وقف و رسانه فرصت مغتنمی است تا كار خداپسندانه وقف با عزم و اراده عمومی در جامعه ترویج شود.

وی با بیان اینكه حفظ و نگهداری و اجرای دقیق نیات واقفین از وظایف اصلی سازمان اوقاف و امور خیریه است ، اضافه كرد: سازمان اوقاف همدان در راستای احیا موقوفات در سالجاری اقداماتی اساسی انجام داده است كه ثبت سند مالكیت برای تمامی موقوفات استان از مهمترین این اقدامات است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه همدان با بیان اینكه 50 موقوفه جدید در 9ماهه اول امسال به ثبت رسیده افزود: 148موقوفه درآمد زا با هفت هزار و 750 رقبه در استان همدان وجود دارد كه نگهداری و بهره وری از موقوفات در راستای عمل به نیات واقفین در راس برنامه های اوقاف همدان است.

رضوی گفت: استان همدان دارای 300 مسجد و حسینیه است كه از این تعداد 172 مسجد و حسینه در شهرستان همدان است و در آمد زایی مساجد از مهترین برنامه هایی است كه سازمان اوقاف همدان در صدد اجرایی كردن آن است.

وی افزود: اقدامات مهمی در در راستای تجهیز و تكمیل امامزادگان استان با مشاركت مردم انجام شده و امسال برای بازسازی چهار ضریح بیش از 610 میلیارد ریال هزینه شده است.

7529/575