۱۸ دی ۱۳۹۱، ۱۱:۳۵
کد خبر: 80489145
T T
۰ نفر
حجم سرمايه صندوق هاي توسعه كشاورزي سه هزار و 800 ميليارد ريال است

سمنان - عضو هيات مديره و قائم مقام مديرعامل شركت مادر تخصصي صندق حمايت از توسعه سرمايه گذاري در بخش كشاورزي گفت: سرمايه صندوق هاي حمايت از كشوري در استانهاي كشور به سه هزار و 800 ميليارد ريال رسيد.

'عوض علیزاده مقدم' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در سمنان افزود: این صندوق ها هم اكنون در تمام استانها تشكیل شده و رویكرد جدید وزارت كشاورزی توسعه این صندوق های در سطح شهرستانها است.

وی گفت: در این صندوق ها تاكنون پنج هزار و 500 تشكل تولیدكنندگان كشاورزی و نیز قریب 10 هزار نفر از بهره برداران حقیقی عضویت دارند.

وی با بیان اینكه تاكنون این صندوقها 16 هزار میلیارد ریال تسهیلات به بهره برداران اعطا كرده اند اظهار داشت: علاوه بر این عاملیت توزیع منابع دولتی نیز به این صندوق ها محول شده و در این زمینه سال قبل 15 هزار میلیارد ریال تسهیلات از این طریق پرداخت شده است.

علیزاده مقدم گفت: عاملیت توزیع اعتبارات صندوق توسعه ملی نیز به صندوق های حمایت از توسعه بخش كشاورزی اعطا شده و در این رابطه در سال گذشته 12 هزار میلیارد ریال و در سال جاری پنج هزار میلیارد ریال تسهیلات از این طریق قرار است تامین و توزیع شود.

عضو هیات مدیره و قائم مقام مدیرعامل شركت مادر تخصصی صندق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش كشاورزی گفت: تاسیس صندوق های شهرستانی نیز از شش ماه قبل در كشور شروع شده و صندوق سمنان سومین صندوق شهرستانی است كه در كشور تاسیس شده است.ك/3

599/608