۱۴ دی ۱۳۹۱، ۳:۳۰
کد خبر: 80484572
T T
۰ نفر
درگيري در مركز نگهداري پناهجويان در انگليس، چند مجروح برجاي گذاشت

لندن – بر اثر وقوع درگيري در يك مركز نگهداري پناهجويان در شمال شرق انگليس، دست كم شش نفر مجروح شدند.

به گزارش ایرنا، درگیری در مركز 'مورتون هال' واقع در استان 'لینكلن شایر' در ایام كریسمس و تعطیلات سال نو روی داده ولی خبر آن برای اولین بار چهارشنبه شب منتشر شد.

'بی بی سی' به نقل از آژانس مهاجرت و مرزبانی انگلیس و اتحادیه صنفی افسران زندان وقوع حداقل دو درگیری طی یك هفته گذشته در مركز 'مورتون هال' را تایید كرده است.

در جریان این درگیری ها پنج مامور این بازداشتگاه ویژه مهاجران خارجی، بطور سطحی مجروح شدند و یكی از پناهجویان نیز برای مداوا به بیمارستان منتقل شد.

در مركز نگهداری پناهجویان 'مورتون هال' اتباع خارجی كه تقاضای پناهندگی شان رد شده است، نگهداری می شوند تا به كشورشان بازگردانده شوند.

'گلن تراویس' سخنگوی اتحادیه صنفی افسران زندان گفت: درگیری نخست در روز 24 دسامبر(چهارم دی ماه) روی داد كه طی آن بین 30 تا 40 نفر از پناهجویان دست به اعتراض زده و از بازگشت به اتاق هایشان خودداری می كردند.

وی افزود: در روز 30 دسامبر(10 دی ماه) نیز درگیری شدیدتری میان 30 تا 50 نفر از پناهجویان افغان و ویتنامی روی داد كه در جریان آن نزدیك بود یكی از ماموران كشته شود.

وی مدعی شد كه پناهجویان از انواع سلاح های سرد نظیر چاقو و چماق استفاده می كردند.

سخنگوی اتحادیه صنفی افسران زندان گفت: با توجه به تعدیل نیرو و كاهش تعداد افسران و كاركنان در مركز نورتون هال، خطرات جدی سلامت آنان را تهدید می كند.

آژانس مهاجرت و مرزبانی انگلیس نیز وقوع درگیری در مركز 'مورتون هال' را تایید كرده ولی تاكید نموده است كه درگیری ها جزیی بوده و در كمتر از چندساعت حل شده است.

این آژانس افزود: همه مراكز نگهداری پناهجویان بطور منظم توسط بازرسان بازرسی می شوند و برای كاركنان و زندانیان امن هستند.

بر اساس اعلام آژانس مهاجرت و مرزبانی انگلیس، در پی وقوع ناآرامی های اخیر در مركز نورتون هال، 12 نفر از پناهجویان به یك مركز دیگر منتقل شدند.

اروپام**345