۱۳ دی ۱۳۹۱، ۱۹:۰۷
کد خبر: 80484393
T T
۰ نفر
حرم مطهر رضوي در شب اربعين حسيني مملو از خيل دلدادگان سيد الشهدا (ع) است

مشهد- در شب اربعين حسيني مشهد مقدس و حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) حال و هواي خاصي دارد و به صحنه هايي از عشق و دلدادگي دوستداران اهل بيت عصمت و طهارت و حضرت سيد الشهدا (ع ) تبديل شده است.

به گزارش ایرنا، خیل كثیر عزاداران سرور و سالار شهیدان جهان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در شب اربعین شهادت آن حضرت، در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) به عزاداری مشغولند و بار دیگر صحنه هایی از شیفتگی خود را به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به نمایش گذاشته اند.

انبوه عزاداران و زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) و هیاتهای عزاداری، این حرم مطهر را همچون نگینی در بر گرفته و در غم شهادت حضرت امام حسین (ع) بر سر و سینه می زنند و حسین حسین گویان به عزاداری می پردازند.

هیاتهای عزاداری متعدد از معابر مختلف به سوی حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) در حركتند و با ورود به حرم مطهر به خیل عظیم سوگواران می پیوندند.

بسیاری از هیاتهای عزاداری سایر نقاط كشور نیز براساس سنت دیرینه خود را برای شركت در مراسم عزاداری اربعین، دهه آخر صفر و سالروز شهادت حضرت امام رضا (ع) خود را به مشهد رسانده و در كنار هیاتهای عزاداری این شهر در حرم مطهر رضوی و معابر منتهی به آن عزاداری می كنند.

مراسم عزدارای اربعین و دهه آخر صفر در مشهد با شكوه و معنویت خاصی از چهارشنبه شب در حرم مطهر رضوی آغاز شده و در سالروز شهادت حضرت امام رضا (ع) به اوج خود می رسد.

در این مدت بیش از 500 برنامه فرهنگی، تبلیغی و مذهبی توسط آستان قدس رضوی در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) برگزار می شود.

با توجه به تشرف حدود سه هزار و 700 هیأت مذهبی در آستانه اربعین و دهه آخر صفر به مشهد، 700 هزار محصول فرهنگی توسط آستان قدس رضوی به كاروان های عزاداری و زیارتی اهدا می شود.

برخی جوانان نیز با برپایی ایستگاههای صلواتی و توزیع نذورات، ارادت خود را به اهل بیت عصمت و طهارت و حضرت سیدالشهدا (ع) نشان می دهند.

مراسم عزاداری اربعین علاوه بر حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) در مساجد، حسینیه ها و تكایای مشهد و سایر شهرستانهای استان خراسان رضوی برپا می باشد./3

7490/664