۶ دی ۱۳۹۱، ۲۰:۰۹
کد خبر: 80474157
T T
۰ نفر
رهبر بزرگترين حزب مخالف دولت تركيه خواستار كناره گيري داوداوغلو شد

آنكارا - ' كمال قليچداراوغلو ' رهبر حزب جمهوري خواه بزرگترين حزب مخالف دولت تركيه خواستار كناره گيري ' احمد داوداوغلو ' وزير امور خارجه اين كشور شد.

قلیچداراوغلو روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به روابط تركیه با همسایگانش افزود :تركیه در عرصه سیاست خارجی و روابط با همسایگانش شكست خورده است و وزیر امور خارجه این كشور باید از سمت خود اخراج شود.

رهبر حزب جمهوری خواه همچنین با اشاره به گزارش اتحادیه اروپا ، از روند اصلاحات در تركیه برای پیوستن به این اتحادیه انتقاد كرد و گفت : در سال های اخیر روند اصلاحات در این كشور متوقف شده است.

وی با اشاره به اینكه اتحادیه اروپا همواره خواستار وجود دو حزب قدرتمند در تركیه بوده است ،افزود : نماینده حزب حاكم عدالت و توسعه تركیه ، گزارش كمسیون اتحادیه اروپا در باره اصلاحات در این كشور را به سطح اشغال پرتاب می كند كه این در حالی است كه حزب متبوع وی از آزادی ، اصلاحات و دمكراسی دفاع می كند.

قلیچداراوغلو با اشاره به دعوتش برای سفر به چین در اوایل ماه آینده میلادی اظهارداشت : به دعوت حزب كمونیست چین از شهرهای پكن ، شانگ های و سین كیانگ دیدن خواهد كرد ضمن آنكه به عراق ، مصر و چند كشور اروپایی نیز سفر كرده و دیدگاه های حزب جمهوری خواه را در خصوص چالش های موجود در تركیه به مقامات این كشورها ارائه خواهد كرد.

وی با اشاره به سخنان ' رجب طیب اردوغان ' مبنی بر وجود دستگاه های استراق سمع در دفتر كارش اظهارداشت : این اتهامات جدی است و باید تحقیقات لازم در این خصوص صورت گیرد.

رهبر حزب جمهوری خواه همچنین به شنود تلفن های شماری از روزنامه نگاران به دستور سازمان اطلاعات و امنیت این كشور اشاره كرد و گفت: حزب حاكم تركیه در این خصوص هیچ عكس العملی از خود نشان نداده است.

وی با اشاره به تظاهرات شماری از دانشجویان دانشگاه خاورمیانه آنكارا به هنگام حضور ' اردوغان ' در این دانشگاه و در گیری ها صورت گرفته توسط پلیس گفت : حزب جمهوری خواه از آزادی بیان حمایت و واكنش های پلیس و درگیری با دانشجویان را محكوم می كند.

خاورم **2010 * 230 **1917