۶ دی ۱۳۹۱، ۱۸:۳۲
کد خبر: 80474023
T T
۰ نفر
معاون وزير راه و شهرسازي: تسهيلات بافت هاي فرسوده كاهش نخواهد يافت

شيراز- معاون وزير راه و شهرسازي و مدير عامل شركت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري ايران گفت: تسهيلات بافت هاي فرسوده كاهش نخواهد يافت.

به گزارش ایرنا، مهندس مجید كیانپور، چهارشنبه در بازدید از برخی پروژه های بهسازی و بازسازی بافت های فرسوده و توانمندسازی سكونتگاه های غیر رسمی شیراز افزود: تاكنون چهار هزار میلیارد تومان تسهیلات در بافت های فرسوده كشور پرداخت شده است.

وی ادامه داد: 200 هزار مورد تسهیلات برای سال جاری در نظر گرفته شده بود و برای سال آینده نیز حداقل آمار پرداختی امسال را در نظر خواهیم گرفت.

او اظهار داشت: تلاش می كنیم كه تسهیلات در سال آینده از 200 هزار واحد تسهیلاتی كه برای امسال در نظر گرفته شده كمتر نباشد و همین میزان دوباره تمدید شود.

كیانپور گفت: از آنجا كه دولت به دنبال افزایش عملكرد در بافت های فرسوده برای سرعت بخشیدن به نوسازی در این بخش است، بنابراین امكان كاهش تعداد وام و یا سقف وام بافت فرسوده وجود ندارد.

مدیرعامل شركت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران، تعامل و مشاركت را مهم ترین اصل در بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده دانست و افزود: نوسازی بافت فرسوده یك ضرورت اجتناب ناپذیر است و به طور قطع تحقق این امر تنها در سایه مشاركت مردم و تعامل و همكاری سایر دستگاه ها و نهادهای مرتبط محقق خواهد شد.

وی، اقدامات صورت گرفته در سكونتگاه های غیر رسمی شیراز را بسیار مناسب توصیف و گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته، شاهد ایجاد تغییرات مثبت در در حوزه های اجتماعی، فرهنگی، كالبدی و اقتصادی در این سكونتگاه ها هستیم.

كیانپور، مشاركت مردم را مهمترین اصل در توسعه سكونتگاه های غیر رسمی دانست و گفت: بی شك بدون مشاركت و همكاری مردم هیچ كاری را نمی توان در این مناطق پیش برد.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از برخی پروژه های توانمندسازی محله سهل آّباد از جمله مدرسه راهنمایی 9 كلاسه دخترانه، فرهنگسرا و كارگاه مشاغل خانگی و اقتصادی، پروژه زندیه شیراز، مدرسه خان، بخش هایی از بافت های فرسوده شیراز و پروژه های بهسازی در این بافت ها و پروژه تجاری، اداری و مسكونی همت نیز بازدید كرد.ك/2

678/ 667/681
۰ نفر