۵ دی ۱۳۹۱، ۱۷:۱۷
کد خبر: 80472168
T T
۰ نفر
دولت با تمام توان از توسعه خوزستان حمايت مي كند

تهران- رييس جمهوري با بيان اين كه استان خوزستان بايد در همه حوزه ها و بخش ها بدرخشد، گفت: دولت با تمام وجود پشتيبان توسعه اين استان است و از آن حمايت مي كند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، دكتر 'محمود احمدی نژاد' در مراسم افتتاح چند طرح عمرانی، كشاورزی و صنعتی استان خوزستان، افزود: استان خوزستان باید پرچمدار فرهنگ نه فقط برای ملت ایران بلكه همه ملت های منطقه باشد و این شدنی است.

وی ادامه داد: اطمینان دارم با همت مردم خوزستان این استان در مسیر جهش قرار می گیرد و الگویی برای همه منطقه و مردم آن خواهد شد.

رییس جمهوری با تشریح ظرفیت ها و استعدادهای ممتاز خوزستان خاطرنشان كرد: استان خوزستان با این همه امكانات و ظرفیت ها نباید بیكار داشته باشد.

احمدی نژاد با تاكید بر این كه دولت آمادگی پشتیبانی و حمایت مالی از توسعه استان خوزستان را دارد خطاب به مسئولان این استان، گفت: با هر سرعتی كه شما برای توسعه استان حركت كنید دولت پشتیبان شما خواهد بود.

رییس قوه مجریه با اشاره به استعدادهای استان خوزستان در توسعه طرح نیشكر ، افزود: طرح نیشكر بسیار مفید است و باید صنایع پایین دست آن و سایر صنایع به سرعت در استان ایجاد شود.

وی افزود: معتقدم استان خوزستان هنوز ظرفیت طرح توسعه صنایع مختلف نیشكر را دارد و باید به جایی برسیم كه خودمان صادر كننده شكر و سازنده كارخانه آن باشیم.

رییس جمهوری با اشاره به درخواست های استاندار و مدیران استان از دولت برای حمایت از توسعه طرح صنعت نیشكر، ادامه داد: دولت با اختصاص ارز برای ایجاد دو كارخانه تولید 'ام دی اف' و كاغذ موافق است.

احمدی نژاد با بیان این كه سالانه 500 هزار تن كاغذ وارد كشور می شود ادامه داد: می توان با توسعه صنایع پایین دست طرح توسعه نیشكر،تفاله های نیشكر را به كاغذ تبدیل كرد و دولت از توسعه و گسترش صنایع پایین دست برای تبدیل تفاله نیشكر به كاغذ حمایت می كند.

وی با بیان این كه امروز شاهد پیشرفت خوزستان در بخش های مختلفی هستیم، گفت: خوزستان می تواند در همه بخش های كشور در بالاترین رده قرار گیرد و این شدنی است.

احمدی نژاد همچنین با اشاره به سالروز تولد حضرت عیسی مسیح (ع)، گفت: خدا را شاكرم كه سفر امروز ما به استان خوزستان با میلاد حضرت مسیح همزمان شده است.

وی با بیان این كه حضرت مسیح (ع) هنوز شناخته نشده است، افزود: روزی حضرت مسیح(ع) شناخته می شود كه به همراه حضرت ولیعصر (عج) پرچمدار توحید و عدالت خواهد آمد و او را در استقرار تولید و عدالت در جهان یاری می كند.

رییس قوه مجریه همچنین با اشاره به استقبال خوزستانی ها از ضریح جدید امام حسین (ع)، گفت: این استقبال نشان می دهد كه مردم خوزستان از پدیده ای كه نشان دهنده یاد و نام امام حسین (ع) و یادآور پیام كربلا باشد استقبال می كنند و آن را عزیز و گرامی می شمارند.

احمدی نژاد افزود: وقتی از نشانه های امام حسین(ع) با فداكاری استقبال می كنند، معلوم است وقتی وارث همه انبیاء یعنی امام زمان (عج) ظهور كند، چه خواهند كرد.

سیام(3)**9140**9171**1478