۵ دی ۱۳۹۱، ۱۵:۱۳
کد خبر: 80471903
T T
۰ نفر

كشور به هشت منطقه لرزه نگاري تقسيم شده است

۵ دی ۱۳۹۱، ۱۵:۱۳
کد خبر: 80471903
كشور به هشت منطقه لرزه نگاري تقسيم شده است

كرمان - رييس موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران گفت: كشور به هشت منطقه لرزه نگاري تقسيم شده و مركزيت مراكز لرزه نگاري جنوبشرق در استان كرمان است.

به گزارش ایرنا، 'فرهنگ احمدی گیوی' روز سه شنبه در آیین گشایش مركز لرزه نگاری جنوبشرق كشور در كرمان افزود: تمامی استانداری های كشور نهایت هم افزایی و همكاری برای راه اندازی مراكز لرزه نگاری را انجام داده اند.

وی با اشاره به تجهیز چهار ایستگاه لرزه نگاری در كرمان، گفت:‌ تلاش می شود تا این تعداد به 24 ایستگاه افزایش یابد.

وی ادامه داد: با توجه به تصویب هیات وزیران برای اختصاص بودجه مستقل برای راه اندازی مراكز لرزه نگاری، مسوولان مربوط بیشتر از انتظار، فعالیت و همكاری داشته اند.

رییس مركز ژئوفیزیك دانشگاه تهران اظهار كرد: با استفاده از تجهیزات و فناوری های پیشرفته در زمینه لرزه نگاری می توان صدمات و تلفات زلزله ها را كاهش داد یا به صفر رساند.

احمدی گیوی، بیان كرد:‌ زمین لرزه پیش نشانگرهایی دارد كه با بررسی دقیق آن ها می توان در زمینه كاهش تلفات و خسارت های این حوادث تلاش كرد.

وی افزود:‌ سامانه اطلاع رسانی پرشتاب براساس یك برنامه نرم افزاری با ویژگی های متعدد راه اندازی شده كه با استفاده از آن اطلاع رسانی حوادث ایجاد شده 4 تا 10 دقیقه كاهش یافته كه برای مسوولان اجرایی مناسب است.ك/2

7440/8154/2624/330
۰ نفر