۲۶ آذر ۱۳۹۱، ۱۳:۲۵
کد خبر: 80458316
T T
۰ نفر
شانزدهمين جشنواره قصه گويي بين المللي در زاهدان آغاز شد

زاهدان – مرحله استاني شانزدهمين جشنواره قصه گويي بين المللي روز يكشنبه در كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان زاهدان آغاز شد.

سرپرست كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان سیستان و بلوچستان در حاشیه این جشنواره به خبرنگار ایرنا گفت: 40 قصه گو از سراسر استان در مرحله استانی شانزدهمین جشنواره قصه گویی بین المللی شركت كردند.

'حسین موذن' با بیان اینكه آخرین مهلت ثبت نام قصه گویان برای شركت در جشنواره قصه گویی بین المللی پنج آبان ماه امسال بود، افزود: بیش از 100 قصه به دبیرخانه این جشنواره ارسال و از بین آنها 40 قصه برگزیده شد.

وی بیان كرد: شركت كنندگان در این جشنواره مربیان و كاركنان كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان، قصه گویان آزاد، هنرمندان، روحانیون، معلمان، مربیان كودك و نوجوان، دانشجویان و والدین از سراسر سیستان و بلوچستان هستند.

او هدف از برگزاری این جشنواره را توسعه فرهنگ قصه گویی و تبادل تجربیات بین مربیان كودك و نوجوان عنوان كرد و افزود: پذیرفته شدگان مرحله استانی این جشنواره در رقابت های مرحله منطقه ای شركت خواهند كرد.

وی محورهای موضوعی شانزدهمین جشنواره قصه گویی بین المللی را موضوعات آزاد، قهرمانان ایرانی و متون كهن ویژه كودكان و نوجوانان برشمرد.

او ادامه داد: محور موضوعات آزاد قصه های این جشنواره دینی، تربیتی، آموزه های اخلاقی و هویت ملی و محور متون كهن نیز بازنویسی یا بازآفرینی داستان های كتابهای 'مرزبان نامه، كلیله و دمنه و منطق الطیر' است.

وی اضافه كرد: داوران این جشنواره را دو كودك، سه نوجوان و سه بزرگسال از مربیان كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان سیستان و بلوچستان تشكیل می دهند.

سرپرست كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان سیستان و بلوچستان گفت: مرحله استانی شانزدهمین جشنواره قصه گویی بین المللی طی امروز و فردا برگزار می شود و از بین قصه گویان 10 تا 12 نفر به مرحله منطقه ای این جشنواره راه خواهند یافت./3

7315/7437