۲۳ آذر ۱۳۹۱، ۱۷:۰۱
کد خبر: 80454839
T T
۰ نفر
مديريت جامع آب هاي سطحي در كشور طراحي و اجرا مي شود

بوشهر- معاون وزير نيرو درامور آب و فاضلاب گفت: اجراي طرح مديريت جامع آب هاي سطحي در همه شهرستان هاي كشور طراحي و اجرا مي شود.

به گزارش ایرنا، علیرضا دائمی روز پنجشنبه در بازدید حوزه های آب شهری و خطوط آبرسانی شهرستان دشتستان استان بوشهر افزود: براساس برنامه ریزی ها مقرر شده است این طرح با همكاری فرمانداری ها، شهرداری ها، وزارت كشور و دیگر دستگاه ها به اجرا درآید.

وی اضافه كرد: از برنامه های مهم ما برای مهار سیل در شهرستان دشتستان، نگهداری از مسیل و بسترهای رودخانه هاست كه قرارشد با هماهنگی شهرداری و مدیریت فرماندار مسیل ها و رودخانه هایی كه اطراف شهر وداخل شهر برازجان مركز این شهرستان عبور می كند پاكیزه و مجراهای های عبور آب نیز با معیارهایی استاندارد طراحی شود.

معاون امور آب و فاضلاب وزارت نیرو در این بازدید از نزدیك وضعیت شبكه آبرسانی و خسارت های وارد شده به این شبكه ها بر اثر سیل ماه جاری در شهربرازجان را بررسی كرد.

دائمی در این سفر همچنین از خطوط اصلی انتقال آب استان بوشهر و خط دوم، سوم محرم در شهرستان دشتستان و خطوط آسیب دیده در سیل اخیر را مورد بازدید و بررسی قرار داد.

وی هدف از این بازدید ها را بررسی وضعیت سیلاب، خسارت های سیل و روش های مهار آن اعلام كرد.

فرماندار دشتستان نیز در این بازدید گفت: درجریان سیل ششم ماه جاری با تلاش نیروهای شركت آب و فاضلاب درمدت 20 ساعت بعد از سیل كار ترمیم خطوط و شبكه آبرسانی شهرستان دشتستان انجام شد.

غلامحسین خسروی افزود: آبرسانی در سطح شهر برازجان مركز شهرستان دشتستان و اطراف به مدت 24 ساعت از سر گرفته شد و فقط آبرسانی به پنج روستا تا روز سوم پس از سیل طول كشید.

خسروی اضافه كرد: این اقدام یكی از كارهای ارزشمند حوزه آب و فاضلاب در استان بوشهر وشهرستان دشتستان است.

فرماندار دشتستان یكی از نگرانی های مردم ومسوولان این شهرستان و استان بوشهر را ساماندهی مسیرهای رودخانه های فصلی شهر برازجان ذكر كرد.

وی گفت: باید شرایطی ایجاد كنیم كه جلو خسارت های این مسیرها در بارندگی های بعدی گرفته شود كه در این زمینه قرار شد جلساتی در سطح مركز برگزار شود و ساماندهی مسیرهای رودخانه های فصلی برازجان به سرعت ساماندهی شود.

خسروی گفت: هشت مسیل وارد شهر برازجان و تبدیل به آبراه می شود و بیشترین نقطه آسیب پذیر در محله های حسین آباد، علی آباد و دره گرمسیری این شهر است.

وی اضافه كرد: در این حوزه مطالعه خوبی از سوی شركت آب منطقه ای استان بوشهر انجام شده و تلاش می كنیم كه با تدابیر و اعتبارات لازم و قانونی و ساماندهی این مسیرها شاهد كاهش خسارت ها باشیم.

درجریان سیل ششم آذر جاری، یكهزار و 527 میلیارد ریال به تاسیسات زیربنایی، بخش های مسكن، كشاورزی و دام این استان بوشهر خسارت وارد شد كه از این میزان بیش از نیمی مربوط به شهرستان دشتستان است.

شهرستان دشتستان با مركزیت شهر برازجان و بیش از 230 هزار نفر جمعیت بزرگ ترین شهرستان استان بوشهر و قطب اول كشاورزی این استان است. ك/2

7213/539 /675
۰ نفر