۲۳ آذر ۱۳۹۱، ۱۵:۵۷
کد خبر: 80454749
T T
۰ نفر
ميهمانان اجلاس بيداري اسلامي از مناطق عملياتي خوزستان ديدن كردند

آبادان- جمعي از ميهمانان اجلاس جهاني استادان دانشگاه ها و بيداري اسلامي روز پنجشنبه از يادمان هاي هشت سال دفاع مقدس و مناطق عملياتي استان خوزستان ديدن كردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این افراد شامل استادان، نخبگان و اندیشمندان شركت كننده در اجلاس جهانی اساتید دانشگاه های جهان اسلام و بیداری اسلامی كه در تهران جریان داشت، ضمن دیدار از یادمان های شهدای گمنام در مناطق دهلاویه، شلمچه ، طلاییه ، فتح المیین ، آبادان و اروندكنار ، با قرائت فاتحه از مقام شامخ شهدای هشت سال دوران دفاع مقدس تجلیل كردند.

این كاروان كه حامل نخبگان، اندیمشندان و اساتید دانشگاه های مختلف كشورهای اسلامی و جهان بود در جریان بازدید از یادمان و زیارتگاه شهدای منطقه عملیاتی والفجر هشت در اروندكنار آبادان با فداكاری ، پایمردی و دلاوری های دلیر مردان سپاه توحید و نیز مقاومت های ملت ایران و دفاع جانانه جوانان این مرز و بوم در مقابله با متجاوزان بعثی عراق آشنا شدند و رشادت های رزمندگان اسلام را در هشت سال دفاع مقدس تحسین كردند.

در این سفر همچنین میهمانان اجلاس مزبور از طرح و ماكت های ساخته شده از عملیات غرور آفرین والفجر 8 دیدن و از نزدیك با چگونگی اجرای این عملیات پیروزمندانه در دوران دفاع مقدس آشنا شدند.

در این دیدار راویان هشت سال دفاع مقدس، چگونگی آزاد سازی مناطق اشغالی ایران بویزه شكست حصر آبادان و عملیات غرور آفرین فتح خرمشهر از چنگال متجاوزان بعثی عراق را با افتخار تشریح كردند كه موجب وجد و تحسین میهمانان اجلاس از این همه رشادتها و جانفشانی های ملت انقلابی ایران شد.

7102/538/320