۱۸ آذر ۱۳۹۱، ۱۵:۴۲
کد خبر: 80446745
T T
۰ نفر
سودآوري يك هزار و  700ميليون توماني پالايشگاه گاز خانگيران

تهران - مديرعامل شركت پالايش گاز شهيد هاشمي نژاد (خانگيران) از بهره برداري طرح توليد آب مقطر به روش اسمز معكوس 1 و 2 در اين پالايشگاه خبر داد و گفت: اين طرح يك هزار و 700 ميليون تومان براي اين پالايشگاه سودآوري داشت.

به گزارش روز شنبه ایرنا و به نقل از شبكه اطلاع رسانی نفت و انرژی، 'مسعود حسنی' با بیان اینكه این طرح جایگزین روش پیشین تولید آب مقطر (تبخیری) شده است، افزود: با بهره برداری از روش اسمز معكوس، روزانه یك هزار و 440 مترمكعب آب مقطر با كیفیت مطلوب تولید خواهد شد.

وی كاهش مصرف سالانه 383 مگاوات برق، افزایش پایداری شبكه برق پالایشگاه، حذف مصرف 40 تن اسید سولفوریك در سال و خطرهای كار با اسید، همچنین صرفه جویی سالانه 347 هزار تن بخار(معادل 37میلیون مترمكعب گاز در سال) را از جمله مزیت های بهره برداری از طرح تولید آب مقطر به روش اسمز معكوس برشمرد.

حسنی ایجاد ظرفیت برای تولید 40 تن بخار در ساعت، استفاده از آب دور ریز اسمز معكوس و صرفه جویی اقتصادی در بخش نگهداشت و تعمیر را از دیگر مزایای اجرای طرح یاد شده عنوان كرد.

مدیرعامل شركت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد گفت: با اجرای طرح تولید آب مقطر به روش اسمز معكوس، دو هزار و 640 نفر ساعت كار در بخش تعمیرات مكانیك و 330 نفر ساعت كار در كارگاه مركزی صرفه جویی شده است.

وی هزینه اجرای این طرح ( تولید آب مقطر به روش اسمز معكوس) را حدود 12 میلیارد ریال و سود سالانه آن را 17 میلیارد ریال اعلام كرد.

اقتصام(1)**9189**1561