۱۷ آذر ۱۳۹۱، ۱۹:۴۴
کد خبر: 80445553
T T
۰ نفر

مكافي از گواتمالا اخراج مي شود

۱۷ آذر ۱۳۹۱، ۱۹:۴۴
کد خبر: 80445553
مكافي از گواتمالا اخراج مي شود

مادريد - رييس جمهوري گواتمالا اعلام كرد: 'جان مكافي' بنيانگذار شركت رايانه اي ضد ويروس مكافي را كه از اين كشور امريكاي مركزي تقاضاي پناهندگي سياسي كرده است، اخراج مي كند.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های منطقه، 'اتو پرز مولینا' امروز جمعه در بیانیه ای در شهر گواتمالاسیتی - پایتخت- گفت كه كشورش تقاضای پناهندگی مكافی را نمی پذیرد و او را اخراج خواهد كرد.

با این حال، وی به دلایل عدم پذیرش درخواست بنیانگذار این شركت معروف رایانه ای اشاره ای نكرده است.

مكافی 67 ساله كه تبعه امریكا است، به اتهام قتل همسایه 52 ساله اش با شلیك گلوله در كشور كوچك بلیز تحت تعقیب قانونی است و به همین دلیل، پس از فرار به گواتمالا، از این كشور تقاضای پناهندگی سیاسی كرده بود.

گفته می شود پس از اعلام موضع رییس جمهوری گواتمالا، مكافی با یكی از اعضای سفارت آمریكا در شهر گواتمالاسیتی نیز جلسه‌ داشته و از دولت آمریكا تقاضای كمك كرده است اما این سفارتخانه نیز به وی گفته است واشنگتن قصد ندارد در این مساله دخالت كند .

با این شرایط، انتظار می رود مكافی بزودی به بلیز برگردد تا در آنجا محاكمه شود.

او روز چهارشنبه گذشته به دلیل ورود غیرقانونی به گواتمالا از سوی پلیس این كشور بازداشت شد و به دلیل دو حمله خفیف قلبی به بیمارستان انتقال یافت.

'اسكار گونزالس' سخنگوی بیمارستان پلیس ملی‌ گواتمالا امروز اعلام كرد: پس از معاینات و آزمایشاتی كه از مكافی به عمل آمد، در وی فقط نشانه‌هایی‌ از اضطراب و فشار خون بالا دیده شد ولی نیازی نیست در بیمارستان بستری باشد.

یكی از منشی های مكافی به خبرنگاران گفته است او روز گذشته به دلیل حملات قلبی روی زمین افتاده بود و قدرت تكلم و حركت نداشت.

بنا به گزارشها، مكافی پس از ترخیص از بیمارستان به پناهگاه مهاجران خارجی گواتمالا انتقال یافته است تا نسبت به اخراج او از كشور اقدام كنند.

اروپام **1234**1551**