۱۷ آذر ۱۳۹۱، ۱۶:۳۵
کد خبر: 80445445
T T
۰ نفر
فرماندار بوكان:دانشجو و دانشگاه عامل توسعه هر كشور است

بوكان، مهاباد - فرماندار بوكان با تاكيد بر نقش دانشگاه ها در توسعه كشورها گفت: دانشجو و دانشگاه مهمترين عامل پيشرف و توسعه هر كشوري است .

حسن عباسی در مراسم 16 آذر روز دانشجو كه در سالن ورزشی دانشگاه آزاد و با حضور دانشجویان دانشگاه های مختلف این شهرستان برگزار شد افزود: دانشجویان برای جامعه الگو بوده و نقش مهمی در سرنوشت آن كشور دارند.

وی گفت: دانشجویان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی جایگاه واقعی خود را باز یافته و توانستند با حضور در بسیج سازندگی و عمران مناطق محروم ، حضور در جبهه ها و تقدیم سه هزار شهید وظیفه خود را نسبت به نظام جمهوری اسلامی ادا كنند.

عباسی ادامه داد: در مقابل ، نظام اسلامی نیز خدمات بزرگی همچون استقلال دانشگاه و عزت دانشجویان را به آنان بازگردانده و جو حاكم بر دانشگاه ها را كه قبل از انقلاب تحت تاثیر بیگانگان بود به فرهنگ خودباوری تبدیل كند.

فرمانداربوكان اظهاركرد: دانشجو امروزه متفكر و اندیشمند بوده و نقش مهمی در پیشرفت و توسعه كشور داشته و شرط اصلی در حفظ این جایگاه مانوس بودن دانشجویان با معنویت و فرهنگ غنی اسلامی است.

درادامه این مراسم مسئول بسیج دانشگاه های بوكان نیز گفت: بسیج دانشجویی پل ارتباطی بین مسوولین و دانشجویان است.

خالد آذرآبادگان اظهار داشت: 16 آذر یاد و خاطره شهداء دانشجویی را زنده می كند كه با نثار خون خود برای همیشه به عنوان ستارگان علمی كشور در سطح جهان درخشیدند و ندای حق طلبی را در دنیا سر دادند .

وی گفت: اگر دانشجویان دیروز ، لانه جاسوسی را تسخیركردند امروز لانه فساد را تسخیر و با جنگ نرم دشمن مبارزه می كنند.

در پایان این مراسم از دانشجویان برتر علمی ،فرهنگی ،بسیجی و ورزشی تجلیل به عمل آمد .

7510/584/583