۱۷ آذر ۱۳۹۱، ۱۵:۲۵
کد خبر: 80445334
T T
۰ نفر
امام جمعه قرچك: دانشجويان آگاه باعث رشد جامعه مي شوند

ورامين،تهران بزرگ – امام جمعه شهر قرچك از توابع شهرستان ورامين گفت:دانشجويان بصير و آگاه زمينه رشد و پويايي جامعه را فراهم مي كنند.

به گزارش ایرنا،حجت الاسلام ' حجت الله اسماعیلی ' در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر قرچك كه در مسجد جامع این شهر برگزار شد افزود:شور آمیخته با عقل و شرع دانشجویان بعث پویایی هرچه بیشتر جامعه می شود.

وی اظهار داشت : اگر جوان دانشجو تفكر، نشاط، قدرت، رقت قلب و غیرت جوانی را در خدمت دین و نجات جامعه بشری قرار دهد ، می تواند منشا تاثیرات مهمی باشد.

امام جمعه قرچك گفت: قدرت جوانی به حدی است كه در صدر اسلام بسیاری از فرماندهان سپاه اسلام از سوی نبی مكرم اسلام (ص) و حضرت علی (ع) از جوانان برگزیده می شدند .

وی با گرامیداشت روز دانشجو گفت : دانشجویان آگاه و بصیر ایران اسلامی در طول مبارزات علیه رژیم ستم شاهی هیچ گاه در برابر ظلم و ستم سكوت نكردند و با تقدیم خون پاك خود ، چهره پلید استكبار را نمایان ساختند .

اسماعیلی گفت: آمریكا همواره در طول تاریخ با دخالت در امور كشورهای دیگر به قتل و غارت پرداختند و با نادیده گرفتن حقوق مردم ، به ظلم و جنایت دست زدند و در بسیاری از موارد این دانشجویان بودند كه توطئه آنان را خنثی كردند.

وی تأكید كرد : امروز دانشجویان ایران اسلامی با بیداری و هوشیاری در برابر قدرت های بیگانه ایستادگی كردند و استقلال سیاسی، فرهنگی و علمی را برای ایران اسلامی به ارمغان آورده اند.

امام جمعه قرچك در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به شكار پهباد امریكایی گفت:این اقدام قدرت تكنولوژی ایران را نشان داد.

وی اظهار داشت : شكار دومین پهپاد جاسوسی آمریكا توسط نیروی دریایی سپاه نشان دهنده اوج اقتدار فناوری های بومی ایران است .

تهرام/7254 /1600/