۱۵ آذر ۱۳۹۱، ۱۶:۳۱
کد خبر: 80443182
T T
۰ نفر
مخالفان و موافقان مرسي بعد ازظهر چهارشنبه تظاهرات مي كنند

تهران - در حالي كه جنبش اخوان المسلمين مصر روز چهارشنبه هواداران خود را به برگزاري تظاهراتي گسترده در مقابل كاخ رياست جمهوري دعوت كرد، مخالفان نيز اعلام كردند امروز به مقابل اين كاخ مي آيند تا بار ديگر اعتراض هاي خود را به گوش محمد مرسي رئيس جمهور كشورشان برسانند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه از قاهره گزارش داد، جنبش اخوان المسلمین مصر در واكنش به تجمع دهها هزار نفری روز گذشته‌ی مخالفان محمد مرسی رئیس جمهور این كشور، امروز تظاهرات گسترده ای برگزاری می كنند.

از همین روی جنبش اخوان المسلمین با صدور بیانیه از هواداران خود خواست تا به منظور حمایت از رئیس جمهور برخاسته از دِل این جنبش، به خیابان ها بیایند.

'محمود غزلان' سخنگوی اخوان المسلمین در این باره گفت: در این فراخوان كه با موافقت سایر گروه ها و احزاب اسلامگرای موافق مرسی اعلام شده، از مردم مصر خواسته شده است در مقابل كاخ 'الاتحادیه' (كاخ ریاست جمهوری مصر) گردهم آیند تا از مشروعیت مرسی رییس جمهور این كشور دفاع كنند.

از سویی دیگر، مخالفان مرسی اعلام كردند درنظر دارند بعد از ظهر امروز در مقابل كاخ الاتحادیه، تظاهرات گسترده ای برگزار كنند.

'محمد واكد' سخنگوی جبهه مالی برای عدالت و دموكراسی در این باره گفت: اما امروز می خواهیم همزمان با موافقان مرسی در مقابل كاخ ریاست جمهوری تظاهرات كنیم و اگر آنها به ما حمله نكنند، هیچ اتفاقی روی نخواهد داد.

وی افزود: در غیر اینصورت اگر رویارویی میان ما و اخوان المسلیمن روی دهد، تمام مسئولیت آن بر عهده شخص مرسی است.

دهها هزار نفر از مخالفان محمد مرسی روز سه شنبه در مقابل كاخ ریاست جمهوری مصر تجمع كردند و با سر دادن شعار 'ارحل ....ارحل' كناره گیری وی را از قدرت خواستار شدند.

علاوه بر قاهره، شهر اسكندریه دومین شهر بزرگ مصر نیز روز گذشته شاهد رویارویی مخالفان دولت مرسی با نیروهای امنیتی بود بطوری كه نیروهای ضد شورش پلیس برای متفرق كردن تظاهرات كنندگان اقدام به شلیك گاز اشك آور و تیراندازی هوایی كردند.

آخرین خبرها از تحولات مصر حاكی است پس از پایان تظاهرات مخالفان در اطراف كاخ ریاست جمهوری، مرسی كه روز گذشته به پیشنهاد محافظان كاخ را ترك كرده بود، امروز به دفتر كارش بازگشت.

حكم مرسی در 22 نوامبر (دوم آذر) مبنی بر افزایش اختیارات مقام ریاست جمهوری با اعتراض شدید مردم مصر مواجه شده است.

مترجمام**9041**1565
۰ نفر