۱۵ آذر ۱۳۹۱، ۱۵:۰۲
کد خبر: 80443048
T T
۰ نفر
تشكيل شوراي بسيج حقوقدانان و وكلا مازندران امري ضروري است

ساري - رييس كل دادگستري مازندران با بيان اينكه تشكيل شوراي بسيج حقوقدانان و وكلا استان امري ضروري است، گفت: امسال شوراي بسيج حقوقدانان و و كلا با نظر معاون اول قوه قضائيه در كشور شكل مي گيرد .

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین 'حسین طالبی' روز چهارشنبه در جلسه شورای اندیشه و همفكری سازمان بسیج حقوقدانان و وكلا سپاه كربلا مازندران در ساری افزود: وظایف اصلی این شورا در قوانین جاری قوه قضائیه و سپاه پیش بینی شده است.

وی اظهارداشت: بر اساس دستورالعمل قوه قضائیه و سپاه ،15 تا30 تن در شورای بسیج حقوقدانان و وكلای استان عضویت دارند.

وی با اشاره به اینكه وجود تشكلی تحت عنوان بسیج حقوقدانان و وكلا در نظام اسلامی امری ضروری است، بیان داشت: با تشكیل این شورا ، در آینده نزدیك هیات مدیره بسیج حقوقدانان نیز انتخاب می شوند.

رییس كل دادگستری استان افزود : كلیه اعضا سازمان بسیج حقوقدانان از جمله قضات ، وكلا و مشاورین حقوقی باید نسبت به برگزاری هرچه باشكوهتر جلسات سازمان بسیج حقوقدانان اقدام كنند.

حجت الاسلام والمسلمین طالبی گفت: امید است با تشكیل بسیج حقوقدانان، بر اساس نیازهای جامعه ورودی آگاهانه و علمی و تخصصی به امر وكالت داشته باشیم.

وی افزود: سازمان بسیج حقوقدانان با انگیزه استفاده از ظرفیت‌های موجود در عرصه حقوقی كشور با روحیه بسیجی تشكیل شده و ماموریت‌های مشخصی را برای خود تعریف می كند.

609/402