۱۵ آذر ۱۳۹۱، ۱۴:۴۰
کد خبر: 80442996
T T
۰ نفر

اعتصاب گسترده در بندرهاي آمريكا پايان يافت

۱۵ آذر ۱۳۹۱، ۱۴:۴۰
کد خبر: 80442996
اعتصاب گسترده در بندرهاي آمريكا پايان يافت

تهران – 'آنتونيو ويلارايگوسا' شهردار 'لس آنجلس' اعلام كرد: مذاكره كنندگان به توافق موقت براي پايان اعتصاب يك هفته اي دست يافته اند كه بندرهاي مهم لس آنجلس و 'لانگ بيچ' آمريكا را فلج كرده بود.

به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری فرانسه از لس آنجلس، بیانیه ای دفتر شهردار لوس آنجلس پس از آن منتشر شد كه یك میانجی از دولت فدرال برای تلاش به منظور پایان دادن به بن بست مذاكرات بین اعتصاب كنندگان و مقامات محلی در این بندرها، فراخوانده شد.

بر اساس آمارها، حدود 40 درصد واردات آمریكا از راه دریا و عمدتا از آسیا، از طریق این بندرها صورت می گیرد.

شهردار لوس آنجلس جزییات بیشتری در باره توافق با اعتصاب كنندگان ارایه نكرد.

اعتصاب كاركنان دفتری این بندرها كه هفتمین مركز تجاری عمده جهان به شمار می روند، برای اقتصاد ایالتی و كل آمریكا میلیاردها دلار زیان به همراه داشته است.

كاخ سفید دوشنبه گذشته اعلام كرد: به دقت این بن بست را رصد می كند و ویلارایگوسا گفته بود كه دو طرف با میانجیگری دولت فدرال موافقت كرده اند.

اعتصاب حدود 800 كارمند دفتری اتحادیه بین المللی بارانداز و انبار سه شنبه گذشته از یك پایانه در بندر لس آنجلس آغاز شد، اما در روز بعد از آن به شش پایانه دیگر و بندر لانگ بیچ گسترش یافت.

به این ترتیب حدود 10 هزار عضو این اتحادیه با پذیرش درخواست اعتصاب، 10 پایانه كانتینر باری این مجتمع را از مجموع 14 پایانه منطقه به تعطیلی كشاندند.

كاركنان دفتری اعتصاب كننده می گویند كه آنها از ماه ژوئن سال 2010 بدون قرارداد، كار می كنند و مدعی هستند كه انجمن كارفرمایان بندر قصد بیرون كردن آنها را دارد.

این در حالی است كه 'استفن بری' مذاكره كننده اصلی كارفرمایان با رد این ادعا گفت كه اعتصاب بر سر درخواست های كاركنان و در اعتراض به این موضوع است كه ما افرادی را بدون آنكه نیاز به وجود آنها باشد، بكارگیری می كنیم.

فدراسیون ملی خرده فروشی آمریكا اعلام كرد: بازگشت به وضع عادی پس از اعتصاب 10 روزه بندرهای ساحل غربی آمریكا در سال 2002، شش ماه طول كشید و برای اقتصاد آمریكا حدود یك میلیارد دلار زیان روزانه در برداشت.

مبدا بیش از 95 درصد محموله هایی كه از بندر آنجلس وارد خاك آمریكا می شود، قاره آسیا به ویژه چین و ژاپن است به گونه ای كه تنها ارزش محموله های تجاری كه در سال 2011 از چین و هنگ كنگ وارد آمریكا شده، 136 میلیارد دلار اعلام شده است.

بندر لانگ بیچ عامل ایجاد بیش از 30 هزار شغل در این بندر، 316 هزار شغل در كالیفرنیای جنوبی و یك میلیون و 400 هزار شغل در سراسر آمریكا است.

مترجمام**1486**1651
۰ نفر