۱۵ آذر ۱۳۹۱، ۱۴:۰۰
کد خبر: 80442903
T T
۰ نفر
رحيمي دكتراي افتخاري دانشگاه ملي قرقيزستان را دريافت كرد

بيشكك- معاون اول رييس جمهوري كشورمان دكتراي افتخاري دانشگاه ملي قرقيزستان را از 'اسكندر عيسي الدين اف' رييس اين دانشگاه ، دريافت كرد.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار اعزامی ایرنا ، دانشگاه ملی قرقیزستان 'یوسف بالاساقین' قدیمی ترین و مهمترین دانشگاه قرقیزستان است كه از 80 سال پیش در این كشور تاسیس شده است.

یوسف بالاساقین یكی از فیلسوفان و نویسندگان محبوب قرقیزستان است كه مردم این كشور احترام ویژه ای برای او قائلند.

این دانشگاه، دانشگاه مشترك ایران و قرقیزستان است كه در آن برخی از رشته ها به زبان فارسی تدریس می شود.

'اسكندر عیسی الدین اف ' در این مراسم گفت: ' محمدرضا رحیمی ' نه تنها یك شخصیت سیاسی در ایران ، بلكه یك شخصیت برجسته در آسیا است.

وی با بیان اینكه رحیمی سمت های زیادی را در كشور ایران داشته است، گفت: آقای رحیمی در طول سالهای مختلف به عنوان استاندار، نماینده مجلس، معاون پارلمانی و حقوقی رییس جمهوری و رییس دانشكده حقوق دانشگاه آزاد فعال بود.

وی ادامه داد: از این رو شورای ملی دانشگاه قرقیزستان تصمیم گرفت كه مدرك دكتری افتخاری این دانشگاه را به معاون اول رییس جمهوری ایران تقدیم كند.

رییس دانشگاه ملی قرقیزستان، پس از اهدای مدرك دكتری افتخاری، لباس فارغ التحیصلان مقطع دكترا را نیز به رحیمی تقدیم كرد .

در بدو ورود معاون اول رییس جمهوری ایران به دانشگاه قرقیزستان ، بسیاری از دانشجویان قرقیزستانی به زبان فارسی به رحیمی درود و سلام فرستادند و با فریاد 'زنده باد ایران' ، 'خوش آمدید' و با تكان دادن پرچم های ایران از وی استقبال كردند.

سیام(3) 9121**9250 **1561