۱۵ آذر ۱۳۹۱، ۱۲:۲۶
کد خبر: 80442702
T T
۰ نفر
كارگاه آموزش تخصصي مديريت جامع حوزه هاي آبخيز كشور در گرگان برگزارشد

گرگان - اولين كارگاه آموزشي تخصصي هم انديشي، تبيين اهداف و مراحل اجراي طرح كلان ملي 'مديريت جامع حوزه هاي آبخيز كشور' روز چهارشنبه در گرگان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، طرح مدیریت جامع حوزه های آبخیز كشور با هدف تدوین سند راهبردی و نقشه علمی و كاربردی مدیریت جامع آبخیزها و ترسیم چشم انداز، آبخیزداری نوین در سطح ملی به عنوان یكی از طرح های اولویت دار، در شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری به تصویب رسیده است.

منظور از طرح كلان ملی، طرحی است كه هم راستا با اولویت های ملی كه مبتنی بر توسعه علوم و فناوری ها بوده، به توسعه و هم افزایی میان اهداف آموزشی و تحقیقاتی منجر شود و از طرفی اندازه و هزینه طرح، همكاری نهادها و سازمان های مختلف در طرح را دربر گیرد.

دانشگاه علوم كشاورزی و منابع طبیعی گرگان به عنوان اجراكننده محوری و پژوهشكده حفاظت خاك و آب و آبخیزداری، دانشگاه های شیراز، گیلان و علوم كشاورزی و منابع طبیعی ساری به عنوان همكاران اجراكننده انتخاب شده اند.

در این طرح كلان ملی، وزارت جهاد كشاورزی به عنوان دستگاه سفارش دهنده طرح، وزارت نیرو، سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری كشور به عنوان دستگاه های بهره بردار معرفی شده اند.

در كارگاه آموزشی تخصصی طرح كه در سالن خلیج فارس دانشگاه علوم كشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد،‌ متخصصان، مدیران ارشد، نمایندگان دستگاه های ذیربط، بهره برداران و افراد صاحب نظر، حضور داشتند.

602