۱۴ آذر ۱۳۹۱، ۱۶:۱۱
کد خبر: 80441752
T T
۰ نفر
آلودگي هوا60 تهراني را به اورژانس كشاند

تهران بزرگ- بر اساس گزارش اورژانس تهران، 60 نفر از شهروندان تهراني به دليل مشكلات ناشي از آلودگي هوا از ديروز تا صبح امروز به پايگاههاي اورژانس تهران در سطح شهر مراجعه كرده و تحت درمان قرار گرفته اند.

'حسن عباسی' مدیر روابط عمومی مركز فوریت های پزشكی اورژانس تهران روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این افراد دچار علائمی چون سردرد، حالت تهوع، سرگیجه، سرفه و تنگی نفس بدلیل آلودگی هوا شده بودند.

وی از تعداد افرادی كه به دلیل آلودگی هوا به بیمارستان ها اظهاربی اطلاعی كرد و گفت: تا كنون موردی در خصوص انتقال مسومیت های ناشی از آلودگی هوا به بیمارستانهای تهران توسط نیروهای اورژانس در پایگاههای مستقر در سطح شهر گزارش نشده است.

عباسی یادآور شد: نیروهای فوریت های پزشكی اورژانس تهران به همراه 6 دستگاه اتوبوس آمبولانس تا پایان امروز(سه شنبه) در میادین رسالت، آزادی، انقلاب، امام حسین(ع)، تجریش، و امام خمینی(ره) مستقر و آماده امداد رسانی به شهروندان هستد.

وی همچنین به شهروندان توصیه كرد: با توجه به پدیده آلودگی هوا و قرار داشتن در وضعیت هشدار تا حد امكان از ترددهای غیر ضروری در سطح شهر خودداری كنند و در صورت لزوم از ماسك فیلتر دار استفاده نمایند.

پدیده وارونگی هوا در استان تهران از پنجشنبه گذشته آغاز شد كه پس از چند روز موجب افزایش آلاینده ها و رسیدن هوا به شرایط اضطرار شده است.

به همین منظور تمامی مراكز دولتی و آموزشی تهران امروز و فردا تعطیل می باشد.

تهرام/1391/7261 / 1396