۱۴ آذر ۱۳۹۱، ۱۳:۲۸
کد خبر: 80441398
T T
۰ نفر
فضاي جامعه براي بروز توانمندي معلولان مناسب شود

سمنان – معاون امور توانبخشي اداره كل بهزيستي استان سمنان خواستار مناسب و آماده سازي فضاي جامعه براي ورود و بروز توانمندي هاي معلولين شد.

'محمود منطقی' در آئینی به مناسبت روز جهانی معلولین در بسطام گفت: جامعه به شكلی باید باشد كه معلولان به راحتی در جامعه حضور یافته و توانمندی های خود را بروز دهند.

وی اظهار داشت: شعار روز جهانی معلولین امسال 'از بین بردن موانع برای ایجاد جامعه ای فراگیر و قابل دسترس برای همه' است.

وی با اشاره به تدوین قانون جامع حمایت از حقوق معلولین در كشور، خواستار ایجاد محیط مناسب شهری از سوی دستگاه هایی نظیر آموزش و پرورش، شهرداری و سازمان‌ های مردم نهاد شد و پیگیری های بهزیستی را در سال‌های اخیر سبب مناسب سازی برخی محیط های شهری برای معلولین عنوان كرد.

منطقی با تاكید بر ایجاد فضای ورزشی برای معلولان در استان سمنان، افزود: در شهرستان ‌های این استان ورزشگاه‌های معلولین دایر شده است در حالیكه معلولین در خیلی از استان‌ها از این فضا محروم هستند.

معاون امور توانبخشی اداره كل بهزیستی استان سمنان به نقش معلولین در شكل گیری جامعه آرمانی خود اشاره كرد و گفت: معلولین با تقویت روحیه اعتماد به نفس و مشاركت اجتماعی می توانند در جامعه حضور پررنگ تری داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی اداره كل بهزیستی استان سمنان در این مراسم جمعی ازمسوولان استانی و شهرستانی و معلولین حضور داشتند.ك/1

611/599/608