عامل موفقيت و تداوم انقلاب اسلامي رهبري و اتحاد و انسجام ملت ايران است

تبريز - نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي و امام جمعه تبريز گفت: عامل موفقيت و تداوم انقلاب اسلامي، رهبري، اتحاد و انسجام ملت بزرگ ايران اسلامي است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله 'محسن مجتهدشبستری'، روز سه شنبه در نشست سیاست گذاری و برنامه ریزی برای گرامیداشت سالگرد 9 دی و یوم الله دهه فجر انقلاب اسلامی تاكید كرد: انقلاب اسلامی بر خلاف انقلاب های به وقوع پیوسته در جهان بدون اتكا به قدرت خارجی و فقط با رهبری حضرت امام راحل(ره)و پیروی ملت بزرگ ایران از وی به سرانجام رسید.

وی افزود: این انقلاب، یگانه انقلاب در جهان است كه بدون اتكا به خارج و حامیان خارجی و فقط با رهبری حضرت امام از سال 1342 شعله های آن آغاز و در بهمن سال 57 با پیروزی بر طاغوت به ثمر نشست.

امام جمعه تبریز با تاكید بر ضرورت گرامیداشت باشكوه ایام ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی گفت: برای پاسداشت شهدای انقلاب و حفاظت از ارزش های اسلامی این حماسه ها باید باشكوه بیشتری برگزار و ابعاد مختلف آن برای بصیرت افزایی ملت ایران تبیین و تشریح شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به بیداری اسلامی در غرب آسیا(خاورمیانه) و پیروزی ملت های تحت ستم بر طاغوتیان زمان، آغاز این حركت توفنده در كشورهای اسلامی را الهام گرفته از انقلاب اسلامی ایران دانست و بر تداوم آن تا ظهور حضرت امام زمان(عج) تاكید كرد.

آیت الله مجتهدشبستری با اشاره به پیروزی دیگرباره مردم غزه بر رژیم غاصب صهیونیستی در جنگ هشت روزه، آن را ناشی از بیداری اسلامی مردم منطقه دانست و گفت: پیروزی مردم غزه بر این رژیم جعلی با حمایت های ملت ایران تحقق یافت.

وی همچنین سرمایه گذاری در گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را بسیار ارزشمند دانست و ضرورت تبیین و تشریح دستاوردهای انقلاب برای نسل های جوان را مود تاكید قرار داد.

امام جمعه تبریز در عین حال به جریان فتنه در سال 88 اشاره و اضافه كرد: جریان فتنه با پیروزی انقلاب اسلامی از سوی دشمنان به شیوه و روش های مختلف علیه ملت با بصیرت ایران اسلامی آغاز شده و همچنان تداوم دارد و لازم است ابعاد این فتنه ها و اهداف دشمنان از به راه انداختن آنها برای نسل جوان كشور تبیین و تشریح شود.

آیت الله مجتهدشبستری با اشاره به اینكه در اغلب این فتنه ها دست های خارجی به وضوح نمایان بود، اظهار كرد: در فتنه سال 88 دشمنان به طور رسمی برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران برنامه ریزی كرده بودند كه با درایت رهبر معظم انقلاب و هوشیاری ملت با بصیرت این توطئه آنها در نطفه خفه شد و باید همچنان هوشیار و بیدار باشیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاكید بر ضرورت هوشیاری مردم و مسوولان گفت: در جریان فتنه سال 88 فتنه گران حتی به قداست محرم و عاشورای حسینی نیز دست اندازی و به مقدس ترین ارزش های اسلامی ملت ایران توهین كردند.

وی با اشاره به اینكه در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری قرارگرفته ایم، اظهار كرد: مردم باید با هوشیاری و بصیرت افزایی و مسوولان با درایت و هوشمندی امكان هرگونه توطئه ای را از دشمنان بگیرند و با اتحاد و انسجام لازم و با تبعیت محض از ولایت مطلقه فقیه در تداوم انقلاب نقش خود را ایفا كنند.

پیش از سخنان نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان با ارایه گزارشی از برنامه های تدارك دیده شده برای گرامیداست سالروز حماسه 9 دی ماه و یوم الله 22 بهمن بر ضرورت همكاری و هماهنگی تمام ادارات و نهادها در برگزاری آیین های این مناسبت تاكید كرد.

حجت الاسلام 'حسین تقی زاده'، با اشاره به اینكه دشمنان با تمام امكانات رسانه ای و نرم افزاری خود در جنگ نرم به مصاف ملت بزرگ ایران آمده اند، بر ضرورت هوشیاری ملت و مسوولان تاكید كرد.

وی افزود: دشمنان برای رسیدن به اهداف پلید خود ازهیچ توطئه ای فروگذار نیستند و مردم ما باید با افزایش بصیرت و آگاهی های خود به مقابله با توطئه های آنها برخیزند.

برگزاری همایش های بصیرت افزایی در سراسر استان، تببین ابعاد مختلف توطئه های دشمنان، برگزاری نمایشگاه های عكس در رابطه با فتنه 88، تجلیل از ایثارگران در مقابله با فتنه 88، تشكیل ستاد های بزرگداشت دهه فجر در شهرستان های بیست گانه استان، برگزاری همایش های انس با قرآن و ... از جمله برنامه های پیش بینی شده در این نشست بوده است.

587