۱۴ آذر ۱۳۹۱، ۱۱:۳۲
کد خبر: 80441115
T T
۰ نفر
توسعه بيمارستان جامع زنان از مهم ترين سياست هاي وزارت بهداشت است

تهران - رييس شوراي سياستگذاري وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: توسعه بيمارستان هاي جامع زنان در سراسر كشور از مهم ترين سياست هاي اين وزارتخانه به شمار مي رود كه به نفع تمام زنان است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، 'محمدباقر لاریجانی' روز سه شنبه در مراسم افتتاح مركز IVF (درمان پیشرفته ناباروری) بیمارستان شهید اكبرآبادی افزود: بیمارستان های جامع زنان، بیمارستان هایی هستند كه تمام متخصصان بخش های مختلف آن را زنان تشكیل می دهند.

وی با بیان این كه، سه بیمارستان جامع زنان شامل بیمارستان های شهید اكبرآبادی، آرش و زنان در تهران مشغول فعالیت است، ادامه داد: در تزریق متخصصان زن به این بیمارستان ها با محدودیت هایی مواجه هستیم، چرا كه برخی نیروها فوق تخصصی تهران به دلیل نیازمندی دیگر مناطق در بیمارستان های سایر شهرستان ها به كار گرفته می شوند.

رییس شورای سیاستگذاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی به ساخت تعدادی بیمارستان جامع زنان در تهران اشاره كرد و گفت: هم اكنون یك بیمارستان جامع زنان در كنار بیمارستان زنان تهران در حال ساخت است كه امیدواریم بخش هایی از این بیمارستان تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

لاریجانی افزود: همچنین در نظر داریم بیمارستان جامع زنان دیگری در بیمارستان شهید اكبر آبادی تهران بسازیم و با توجه به محدودیت زمین در این بیمارستان در حال طراحی ساخت آن هستیم.

وی در پایان از راه اندازی پژوهشكده سلامت زنان و كودكان در آینده ای نزدیك خبر داد و گفت: امیدواریم راه اندازی این پژوهشكده، تحقیقات در رشته زنان و كودكان را توسعه دهد.

اجتمام(3)**9185/1594