۱۴ آذر ۱۳۹۱، ۱:۱۹
کد خبر: 80440727
T T
۰ نفر

فقردريونان رو به گسترش است

۱۴ آذر ۱۳۹۱، ۱:۱۹
کد خبر: 80440727
فقردريونان رو به گسترش است

آتن - بر اساس گزارش اداره آمار اتحاديه اروپا(يوراستات) فقر در يونان در حال گسترش است.

به گزارش ایرنا؛ اداره آمار اتحادیه اروپا در گزارشی كه روز دوشنبه منتشر كرده آورده است، براثر ادامه سیاست ریاضت اقتصادی دركشورهای حوزه یورو فقر در این قاره و بخصوص در كشور یونان روبه گسترش است.

براساس اداره آمار اتحادیه اروپا، 3 میلیون و 400 هزار نفر در یونان نزدیك به خط فقر و یا زیرخط فقر قرار گرفته اند.

جمعیت كشور یونان حدود 11 میلیون نفر می باشد كه بدین ترتیب از هر سه نفر یونانی، یك نفر زیر خط فقر قرار دارد و برای تامین معیشت روزانه خود با مشكلات جدی روبرواست.

بر اساس گزارش اداره آمار اتحادیه اروپا این افراد قادر به تامین هزینه های مورد نیاز گرمایش وسرمایش، پرداخت قبوض برق، پرداخت كرایه خانه وخرید دو وعده گوشت در هفته نیستند.

در همین حال بانك یونان دراین باره با اشاره به وخامت اوضاع اقتصادی مردم و كشور گفته است، میزان بیكاری درسال میلادی آینده از مرز 26 درصد خواهد گذشت، ركود بازار بین 4 الی 5 درصد و تعداد 4 میلیون نفرزیر خط فقر قرارخواهند گرفت.

ادامه سیاست ریاضت اقتصادی و اجرای خواسته نظام سرمایه داری در كشورهای عضو اتحادیه اروپا نه تنها باعث فقر در كشور یونان شده ، بلكه این قاره را با مشكل جدی روبرو كرده است.

بر اساس گزارش اداره آمار اتحادیه اروپا بر اثر ادامه سیاست ریاضت اقتصادی در این قاره ، تعداد 120 میلیون شهروند اروپایی نزدیك و یا زیرخط فقر قرار گرفته و با مشكلات جدی برای تامین معیشت روزانه خود دست و پنجه نرم می كنند.

تحلیلگران مسایل اقتصادی براین باور هستند كه با تشدید و ادامه سیاست ریاضت اقتصادی در یونان وضع خیلی بدتر نیز خواهد شد.

بر اساس رسانه های گروهی یونان دولت در نظر دارد با تغییر ساختار مالیاتی، نرخ دریافت مالیات از شهروندان ، قیمت برق و دیگر خدمات اداری و دولتی را افزایش دهد.

تصمیمات دولت در راستای كاهش كسری بودجه محسوب می شود و این درحالی است كه فقط دوهفته پیش به خواسته اتحادیه اروپا، بانك جهانی و صندوق بین المللی پول قوانین سختگیرانه تری مبنی برتشدید ریاضت اقتصادی را به تصویب پارلمان رسانید.

اروپام**2170** 3404
۰ نفر

سرخط اخبار جهان