۱۳ آذر ۱۳۹۱، ۱۸:۲۸
کد خبر: 80440447
T T
۰ نفر
سردرگمي سبك هاي آزاددر دوراهي فدراسيون هاي كاراته و رزمي

تهران - سبك هاي آزاد كاراته كه از سابقه طولاني در ايران برخور دارند، در روزهاي اخير بين فدراسيون هاي كاراته و ورزش هاي رزمي دست به دست مي شوند.

به گزارش ایرنا، ازچندی پیش اخباری در خصوص جدایی سبك های آزاد از فدراسیون كاراته به گوش می رسید كه این مساله روز(یكشنبه) از سوی وزارت ورزش و جوانان علنی شد و این سبك ها به فدراسیون ورزش های رزمی سپرده شدند.

بعد از این اقدام، رییس فدراسیون كاراته اعلام كرد كه موافق این تصمیم نیست و سبك های آزاد باید زیرنظر این فدراسیون فعالیت كند یا انجمن مستقل شود و رییس فدراسیون ورزش های رزمی هم گفت كه تابع تصمیمات وزارت ورزش است.

رییس فدراسیون كاراته بلافاصله در حكمی 'مجید باغدارنیا' را جانشین 'احمد شقاقی' كرد تا وی مسوولین این سبك های كره ای را برعهده داشته باشد.

اما عصر امروز (دوشنبه) مدیركل دفتر برنامه ریزی و نظارت وزارت ورزش و جوانان خواستار تشكیل انجمن سبك های آزاد كاراته شد.

علی رغبتی در نامه ای به رییس فدراسیون ورزش های رزمی آورده است: پیرو انتقال كلیه سبك های آزاد كاراته به آن فدراسیون، ضرورت دارد سبك های مذكور كه از شورای ساماندهی سبك ها مجوز فعالیت دریافت نموده اند، در قالب یك انجمن صنفی تحت عنوان انجمن سبك های آزاد كاراته(سبك های ورزش های رزمی ژاپنی) ساماندهی شده و فعالیت نمایند.

بلافاصله پس از این خبر رییس فدراسیون ورزش های رزمی'احمد شقاقی' رابه عنوان مسوول انجمن سبك های آزاد كاراته منصوب كرد.

سبك های آزاد كه در كشور ما چندان مورد توجه نیستند حالا و در فاصله دو روز در ورزش ما دارای حساسیت شده است و امیدواریم این سبك ها در نبرد قدرت آسیب نبینند.

ورزشی(5)**3783**1590
۰ نفر