۱۳ آذر ۱۳۹۱، ۱۵:۲۶
کد خبر: 80440059
T T
۰ نفر
حدود 60 درصد از داوطلبان هلال احمر را خانم ها تشكيل مي دهند

اصفهان- معاون داوطلبان جمعيت هلال احمر استان اصفهان با بيان اينكه همه شعبه هاي هلال احمر استان آماده پذيرش مردم هستند، گفت: نزديك به60 درصد ازداوطلبان اين جمعيت را خانم ها تشكيل مي دهند.

به گزارش ایرنا، علیرضا سلیمی روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت پنجم دسامبر( 15 آذر) روز جهانی داوطلبان هلال احمر و صلیب سرخ جهانی افزود: در این روز فعالیت های فرهنگی، وبلاگ نویسی،برنامه هایی مانند مشق مهر و قاب مهر كه با محور خاطره نویسی و عكس از خدمات داوطلبان هلال احمر است، انجام می شود.

وی گفت: از نظر فدارسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر، داوطلب به فردی اطلاق می شود كه با میل و رغبت خدمات بشر دوستانه ای بدون هیچ چشمداشت و دستمزد انجام دهد.

وی انگیزه این فعالیت ها را آزاد و خارج از فشارهای سیاسی و اجتماعی عنوان كرد و گفت: افرادی كه عضو داوطلبان جمعیت هلال احمر استان می شوند در چهار گروه حمایت، مشاركت، مهارت و هدایت ساماندهی می شوند.

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان اصفهان افزود: در هرشهرستان یك خانه داوطلب وجود دارد كه متشكل از این گروههای داوطلب است كه در بخش های مختلف خدمات ارائه می دهند.

وی با بیان اینكه داوطلبان حلقه اتصال توانمندان و نیازمندان هستند، گفت: 110 هزار نفر عضو دواطلب با جمعیت هلال احمر اصفهان همكاری دارند كه شامل جوانان، امدادگران و داوطلبان هستند.

سلیمی اظهار كرد: 35 هزار نفر از این تعداد را داوطلبان جمعیت هلال احمر، 10 هزار نفر را امدادگران و بقیه را جوانان تشكیل می دهند.

وی با اشاره به طرح التیام جمعیت هلال احمر گفت: در این طرح مردم و خیرین می توانند به هلال احمر مراجعه كنند و هر بیماری را تحت پوشش خود قرار دهند.

سلیمی افزود: اصول اساسی صلیب سرخ جهانی و هلال حمر بر اساس انسانیت، بی غرضی و بی طرفی و نداشتن وابستگی و خدمات داوطلبانه است.

وی تاكید كرد: سه كتاب در حوزه داوطلبان به چاپ رسیده است كه می‌توان به كتاب سرخ به عنوان پایه داوطلبی اشاره كرد و كتاب كار روز جهانی داوطلب به زودی از سوی سازمان جوانان رونمایی می‌شود.

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان اصفهان با اشاره به اینكه استان اصفهان از 10 سال پیش به منظور ارائه كمك به مردم مناطق محرم پایه‌گذار كاروان‌های سلامت ونیكوكاری شد، ادامه داد: هر سال سه كاروان به هفت روستای محروم استان اعزام می‌شوند و تیم‌های مختلف مردمی به منظور ارائه خدمات به مردم فقیر مشاركت می‌كنند.

وی گفت: كاروان سلامت و نیكوكاری استان اصفهان الگوی تمام جمعیت‌های هلال احمر كشور است و هم‌اكنون شاهد راه‌اندازی چنین كاروان‌هایی در نقاط مختلف هستیم.

سلیمی اظهار كرد: دو كاروان سلامت و نیكوكاری به مناطق محروم استان اصفهان اعزام شده است و سومین كاروان در ایام دهه مبارك فجر به روستاهای خورو بیابانك اعزام می‌شود.

وی با بیان اینكه از توان داوطلبان در تهیه جهیزیه برای افراد نیازمند، تامین پوشاك و مواد خوراكی و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم فقیر استفاده می‌شود، ادامه داد: امسال نزدیك به یك میلیارد و 300 میلیون تومان كمك نقدی به مردم فقیر در قالب طرح فرشتگان و همای رحمت صورت گرفت.

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: در زلزله آذربایجان شرقی از سوی مردم اصفهان بالغ بر 11 میلیارد ریال به صورت كالا و وجه نقد اهدا شده است.

ت/8114/ 607