۹ آذر ۱۳۹۱، ۴:۱۳
کد خبر: 80433959
T T
۰ نفر

اجلاس 'اوآنا' در توكيو آغاز به كار كرد

۹ آذر ۱۳۹۱، ۴:۱۳
کد خبر: 80433959
اجلاس 'اوآنا' در توكيو آغاز به كار كرد

توكيو - سي و چهارمين نشست هيات اجرايي سازمان خبرگزاري هاي آسيا و اقيانوس آرام (اوآنا) روز پنجشنبه با شركت روسا و نمايندگان 12 خبرگزاري از جمله سازمان خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) به ميزباني 'كيودو نيوز' ژاپن كار خود را شروع كرد.

به گزارش ایرنا، در این اجلاس گزارش دبیرخانه اوآنا كه ریاست دوره ای آن در اختیار خبرگزاری 'آناتولی' تركیه است در خصوص عملكرد یكساله خبری، فنی و مالی اوآنا به حاضران ارایه و پس از بحث و بررسی به تصویب می رسد.

موضوع سخنرانی های اجلاس هیات اجرایی در توكیو 'بررسی نحوه ارتقای فعالیت های اوآنا' تعیین شده كه درباره آن اظهار نظر و رایزنی خواهد شد.

اوآنا ' در سال 1961 میلادی با هدف تسهیل اطلاع رسانی میان كشورهای قاره آسیا و منطقه اقیانوس آرام و با حمایت یونسكو بنیان گذاری شد.

در حال حاضر 41 خبرگزاری از 33 كشور در این سازمان عضویت دارند. ایرنا از اعضای با سابقه این تشكیلات و از معاونان اوآنا است و در یك دوره سه ساله (2000- 1997) ریاست آن را بر عهده داشت.

در اجلاس هیات اجرایی توكیو كه متعاقب نشست سال گذشته در 'اولان باتار'، مغولستان تشكیل شده است علاوه بر ایرنا، خبرگزاری های كیودو (ژاپن)، آناتولی (تركیه)، ایتارتاس (روسیه)، ای.ای.پی (استرالیا)، آنتارا (اندونزی)، برناما (مالزی)، پی.تی. آی (هند)، شین هوا (چین)، آذرتاج (آذربایجان) و مونتسامه (مغولستان) مشاركت دارند.

در حاشیه برگزاری اجلاس های سالانه هیات اجرایی و همچنین مجمع عمومی اوآنا كه هر سه سال تشكیل می شود، خبرگزاری های عضو علاوه بر بررسی دستوركار موضوعات جمعی، درباره روابط حرفه ای دوجانبه ملاقاتها و مذاكرات دوجانبه انجام می دهند.

سازمان خبرگزاری های آسیا و اقیانوس آرام (اوآنا) اخبار، عكس و فیلم های خبری تهیه شده توسط اعضا را از طریق دریافت حق اشتراك از مشتریان توزیع می كند. پایگاه اینترنتی اوآنا به نشانی www.oananews.org عناوین و خلاصه آخرین اخبار را به همراه پیشینه فعالیت های این سازمان به نمایش می گذارد.

از جمهوری اسلامی ایران خبرگزاری های ایرنا، فارس و مهر عضو اوآنا هستند.

آساق ** 1377** 275 **