۸ آذر ۱۳۹۱، ۱۵:۵۳
کد خبر: 80433319
T T
۰ نفر

170 هزار مترمربع خيابان هاي كاشان آسفالت شد

۸ آذر ۱۳۹۱، ۱۵:۵۳
کد خبر: 80433319
170 هزار مترمربع خيابان هاي كاشان آسفالت شد

كاشان- شهردار كاشان گفت: 170 هزار مترمربع خيابانها و معابر اصلي و فرعي اين شهر از ابتداي امسال تاكنون لكه گيري و آسفالت شده است.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری كاشان 'سعید مدرس زاده'، اظهار داشت: برای این ترمیم این لكه گیری ها از 16 هزار و 804 تن آسفالت استفاده شده است.

وی، آسفالت خیابان ها و معابر را بیشترین خواسته شهروندان كاشانی از شهرداری عنوان كرد و افزود: اجرای آسفالت از جمله طرح های اولویت‏دار شهرداری است.

وی، بلوار تازه تاسیس گلستان، شهرك آزادگان، كند رو بلوار ساحلی، خیابان اباذر از میدان دروازه دولت تا میدان امام (ره)، خیابان بابا افضل، لكه گیری بلوار امام رضا (ع) و كوچه قاسمیه خیابان 22 بهمن منتهی به خیابان آیت الله طالقانی را از جمله مكان های آسفالت شده در سال جاری برشمرد.

مدرس زاده خاطر نشان كرد: یكی از مهمترین ویژگی ‌های یك شهر زیبا، وضعیت آسفالت خیابان ها و معابر شهری است كه نه تنها باعث تمایز آن شهر می شود بلكه تاثیر زیادی را نیز بر منظر شهری از نگاه هر رهگذری دارد.

شهرداری كاشان با بیان اینكه تا رسیدن به وضعیت مطلوب آسفالت در این شهر فاصله زیادی است، گفت: بطور متوسط روزانه باید یك هزار تن آسفالت مصرف شود تا سطح معابر و خیابان های شهر از استانداردهای مطلوب برخوردار باشد.

وی تصریح كرد: حفاری های پی در پی شركت های خدماتی به ویژه شركت آب و فاضلاب كاشان در خصوص اجرای طرح فاضلاب شهری یكی از دلایل تاخیر آسفالت معابر و خیابان های این شهر است.

وی افزود: بر اساس موازین و مقررات 'كمیسیون حفاری ها' بعد از عملیات حفاری اجرای طرح فاضلاب شهری شركت آب و فاضلا ب طبق تاریخ مقرر مندرج در قرارداد فی ما بین، اداره آب و فاضلاب باید نسبت به بهسازی و ترمیم آسفالت حفاری های انجام شده اقدام كنند.

مدرس زاده تامین ایمنی و سلامت جاده ها و دسترسی آسان و سریع شهروندان را بزرگترین دغدغه شهرداری ها دانست و گفت: متوسط عمر آسفالت در برخی كشورها بین 10 تا 15 سال است.

وی یادآور شد: اگر بتوان عمر مفید آسفالت را در یك فرآیند كوتاه به هشت سال برسانیم سبب كاهش هزینه های قابل توجه در ارتباط با عملیات روكش، بهسازی و آسفالت معابر و جاده ها خواهد شد.

7429/1724