۳ آذر ۱۳۹۱، ۱۴:۵۱
کد خبر: 80427897
T T
۰ نفر

آسفالت راه هاي روستايي زمينه ساز توسعه است

۳ آذر ۱۳۹۱، ۱۴:۵۱
کد خبر: 80427897
آسفالت راه هاي روستايي زمينه ساز توسعه است

سنندج - فرماندار شهرستان سنندج گفت: آسفالت راه ها زمينه ساز تقويت زيرساخت هاي لازم براي رسيدن به توسعه همه جانبه در روستاها است.

به گزارش ایرنا، ولی الله میرزایی اصل روز جمعه در جراین بازدید از روند اجرای پروژه های عمرانی بخش سیروان، با اشاره به اهمیت دسترسی به راه روستایی مناسب و آسفالته، گفت: ایجاد راه ارتباطی مناسب و تقویت سیستم حمل و نقل یك زیر ساخت اصلی در راستای رسیدن به توسعه است و زمانی كه یك منطقه راه دسترسی مناسبی داشته باشد می توان امكانات بیشتری را برای آن مهیا كرد و به همین دلیل همواره دولت تلاش دارد كه توسعه راه های روستایی را در اولویت قرار دهد.

وی اهمیت دیگر راه روستایی را كاهش مهاجرت مردم از مناطق روستایی به شهرها عنوان كرد و افزود: ایجاد راه مناسب و همچنین حمل و نقل آسان باعث می شود كه مردم در كمترین زمان و با حداقل هزینه به شهرها دسترسی داشته باشند و در نتیجه میزان مهاجرت به شهرها نیز كاهش پیدا می كند.

فرماندار سنندج در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته در راستای ارتقا راه های روستایی در شهرستان سنندج گفت: شهرستان سنندج به عنوان مركز استان وضعیت خوبی در حوزه راه روستایی نداشت ولی در طول سه سال اخیر برنامه ریزی ویژه ای برای این مهم صورت گرفته و در حال حاضر نیز طرح های متعددی در این شهرستان در حوزه راه روستایی در دست اجرا است.

میرزایی با اشاره به لزوم تسریع در ساخت و بهره برداری از پروژه های در دست اجرا، گفت: با وجود محدودیت های اعتباری وضعیت پروژه های عمرانی در حوزه راه در شهرستان سنندج مناسب است و انتظار می رود كه این روند رو به رشد همچنان ادامه داشته باشد.

وی همچنین به وضعیت پروژه عمرانی روستای هشمیز اشاره كرد و گفت: محور روستای هشمیز و روستاهای اطراف از جمله پروژه های مهم روستایی در استان كردستان است كه در سه سال اخیر اقدامات بسیار خوبی در راستای آسفالت آن انجام شده است.

فرماندار شهرستان سنندج افزود: در حال حاضر بخش زیادی از مسیر دركوله به سمت روستای هشمیز آسفالت شده است و بقیه مسیر نیز هم اكنون در دست آسفالت است و با توجه به پیگیری های صورت گرفته تا پایان سال آینده نیز این پروژه به صورت كامل به بهره برداری می رسد.

میرزایی اصل در این سفر به روستای هشمیز همچنین از یادمان شهید ناهیده فاتحی كرجو بازدید و در ادامه به همراه فرمانده سپاه سنندج و جمعی از مدیران با مردم این روستا نیز از نزدیك دیدار و گفت و گو كرد.ك/3

7346/570