۳ آذر ۱۳۹۱، ۱۴:۱۱
کد خبر: 80427816
T T
۰ نفر
شرايط تبلور فرهنگ عاشورايي در دنياي امروز اسلام مهيا شده است

قزوين - نايب رييس مجلس شوراي اسلامي و امام جمعه موقت قزوين با اشاره به تحولات اخير منطقه گفت: شرايط تبلور فرهنگ عاشورايي در دنياي امروز اسلام مهيا شده است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام 'سیدمحمدحسن ابوترابی فرد' در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر قزوین افزود: امروز اگر كشورهای عراق، لبنان، سوریه، مصر و فلسطین رفتار و شعار عاشورایی بر زبان می آورند، به خاطر رفتار عاشورایی ملت ایران است.

وی اظهار كرد: فرهنگ عاشورایی ملت ایران و مدیریت رهبر معظم انقلاب، نقشه های استكبار جهانی را در منطقه نقش برآب كرد و باعث شده تا آنان سنگرهای خود را از دست بدهند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به جنگ هشت روزه رژیم صهیونیستی در برابر مردم غزه گفت: این پیروزی با همه حمایت های استكبار جهانی از این رژیم اتفاق افتاد و این دستاورد بزرگی برای مردم فلسطین محسوب می شود.

حجت الاسلام ابوترابی فرد خاطرنشان كرد: همچنین این رژیم دریافت كه از انجام هرگونه توطئه ای در برابر ملت ایران كه پیوند ناگسستنی كه با رهبر خود بسته اند، عاجز است.

وی با شاره به هفته بسیج گفت: بسیج با انقلاب اسلامی در ایران متولد، رشد كرد و در دنیای اسلام به چهره فاخری تبدیل شده است.

خطیب جمعه شهر قزوین افزود: انقلاب اسلامی به عاشورا عینیت بخشید و فرهنگ عاشورایی را به یك فرهنگ والا و روبه رشد تبدیل كرد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی اظهار كرد: به بركت نظام مقدس جمهوری اسلامی بسیجیانی تربیت شدند كه در هشت سال دفاع مقدس ایثارگری كردند و امروز نیز در تمام عرصه ها حماسه می آفرینند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد در خصوص مسایل اقتصادی كشور نیز گفت: ماباید به قدرتی تعیین كننده در جهان تبدیل شویم و برای دستیابی به این مهم باید تولید داخلی خود را افزایش، مصرف خود را مدیریت و رابطه خود را با در آمدهای نفتی به حداقل برسانیم.

وی خاطرنشان كرد: امروز تحریم های دشمن فرصت مغتنمی را برای ما فراهم آورده تا با راهبردهای رهبر فرزانه انقلاب به این مهم و جایگاه دست یابیم.

7391/616/508
۰ نفر