پروانه عبور محموله هاي ترافيكي درشركت ملي حفاري اينترنتي صادر مي شود

اهواز - رييس مركز مديريت راه هاي كشور با اشاره به اجرايي شدن طرح صدور پروانه عبور محموله هاي ترافيكي به صورت اينترنتي در كشور، گفت: اين طرح براي نخستين بار در شركت ملي حفاري ايران بكارگيري مي شود.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا نقل از روابط عمومی شركت ملی حفاری، عباس محمود آبادی در بازدید از این شركت افزود: تحقق این طرح در برنامه پنجم توسعه پیش ببینی شده است و در اجرای آن ارایه خدمات به دستگاه های اجرایی از روش های نوین و بدون مراجعه متقاضیان درقالب برنامه های كلان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در سطح كشور برنامه ریزی شده است.

وی اظهار كرد: در گذشته صدور پروانه عبور محموله های ترافیكی به دلیل ملاحظات ایمنی و همچنین حفاظت از زیرساخت های حمل و نقل به شكل حضوری انجام می شد اما با توسعه نرم افزار مسیریابی، فعالیت های حمل و نقل ترافیكی از این پس رایانه ای انجام خواهد شد.

محمود آبادی اظهار كرد: با بررسی های كارشناسی و برنامه ریزی های صورت گرفته نرم افزار مورد نیاز منطبق با شرایط توسعه جاده های كشور طراحی شده تا بتواند تمامی نیازهای سازمان را برطرف نماید.

رییس مركز مدیریت راه های كشور جابه جایی محموله های شركت ملی حفاری را از نظر اهمیت زمانبندی، مهم خواند و گفت: با توجه به نقش این شركت در زمینه تولید نفت و گاز و تاثیر آن در اقتصاد ملی، این شركت به عنوان اولین بهره بردار سامانه جدید اینترنتی در استان خوزستان است كه با ورود به شبكه اطلاعات راه های كشور، صدور پروانه های ترافیكی خود را از این سامانه پیگیری و دریافت می كند.

وی هم افزایی میان شركت ملی حفاری ایران و حمل و نقل پایانه ها را مطلوب ارزیابی كرد و افزود: تلاش و تعامل متخصصان شركت ملی حفاری و كارشناسان اداره كل حمل و نقل پایانه های خوزستان به نحوی است كه شرایط تكمیل و آسان سازی از سامانه جدید را با وجود پیچیدگی های نرم افزاری برای هر دو آسان و هموار كرده است.

محمود آبادی اضافه كرد: نرم افزار صدور اینترنتی پروانه عبور بتدریج در سطح كشور توسعه و تمامی متقاضیان برای جابه جایی بارهای ترافیكی باید با ورود به این سامانه، پروانه عبور دریافت كنند.

در این بازدید مدیر خدمات شركت ملی حفاری ایران نیز اظهار كرد: حمل ونقل جاده ای مقوله ای بسیار با اهمیت و دارای استانداردهای خاص است كه در صورت رعایت قوانین و مقررات مربوط می توان كاهش حوادث و هزینه ها و روند پرشتاب كار را بدنبال داشته باشد.

محسن پاك نژاد افزود: استقرار دستگاه های حفاری در نقاط مختلف كشور باعث شده كه هر ماه صدها محموله سبك، سنگین و ترافیكی به منظور تامین قطعات، تجهیزات، دستگاه های حفاری و پشتیبانی عملیاتی جابه جا شود كه به طور قطع با راه اندازی این سامانه، شاهد شتاب بخشیدن در این زمینه خواهیم بود.

وی از همكاری سازمان حمل و نقل پایانه های كشور، استان خوزستان، نیروی انتظامی و پلیس راهوار در سراسر كشور با این شركت قدردانی كرد.

مدیر خدمات شركت ملی حفاری ایران یادآوری كرد: اداره كل ترابری این شركت در سال 1389 و 1390 به عنوان برترین شركت جابه جایی محموله های سنگین و فوق سنگین در جاده های كشور شناخته شد و از سوی پلیس راهوار كشور با اهدا لوح مورد تقدیر و تشویق قرار گرفت. ك/1

7162/642