۳۰ آبان ۱۳۹۱، ۲۰:۴۴
کد خبر: 80424605
T T
۰ نفر
استفاده از تك شعله براي گرم كردن خانه مرگ خاموش را به همراه دارد

گرگان - رئيس روابط عمومي شركت گاز گلستان گفت: استفاده از تك شعله براي گرم كردن خانه بسيار خطرناك بوده و مرگ خاموش را به دنبال دارد.

'سیدجواد موسوی' روز سه شنبه اظهار كرد: از تك شعله كه برای پخت و پز كاربرد دارد نمی توان به عنوان جایگزین وسایل گرمایشی استفاده كرد، زیرا گازهای ناشی از احتراق در محیط پراكنده شده و بسیار خطرناك است.

وی افزود: بر اثر سهل انگاری و یا عدم آگاهی تعدادی از مشتركین نسبت به خطرات گاز و رعایت نكردن نكات ایمنی و هم چنین بی توجهی به نوع كاربری وسایل گازسوز، گاه در طول سال شاهد حوادث ناگواری هستیم كه صدمات جبران ناپذیری به شهروندان وارد می شود.

موسوی گفت: گاه مشاهده می شود كه برخی مشتركان این قضیه را جدی نمی گیرند و برای گرم كردن اتاق از اجاق گاز تك شعله به جای بخاری و سایر وسایل گرمایشی استفاده می كنند در حالی كه كاربری اجاق گاز تك شعله، پخت غذاست.

وی افزود:‌ این امر باعث می شود منواكسیدكربن از محل خارج نشود و عواقب ناگواری از جمله مرگ خاموش هموطنان عزیز را به همراه داشته باشد.

رئیس روابط عمومی گاز گلستان با اشاره به این كه استفاده از بست های فلزی مناسب برای محكم كردن شیلنگ گاز بسیار ضرورت دارد، اظهار كرد: مشتركین گاز با دقت به پیام های ایمنی پخش شده از طریق صدا و سیما و جراید توجه ویژه ای داشته باشند تا بتوانند بدون بروز هیچ گونه حادثه ای،‌ بخوبی از این سوخت پاك بهره مند شوند.

602