جامعه اخلاق مدار بي نياز از خط كشي هاي قانوني است

زاهدان - معاون سياسي - امنيتي استاندار سيستان و بلوچستان گفت: جامعه اخلاق مدار و مبتني بر ارزش ها و حفظ حريم ها بي نياز از خط كشي هاي قانوني است.

دكتر ' رجب علی شیخ زاده' در گفتگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی با اشاره به نشست اخیر ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی، افزود: اگر باید و نبایدهای اخلاقی رعایت شود بی نیاز از وضع قوانین خواهیم بود.

وی اظهار داشت: سیستان و بلوچستان به دلیل باورهای عمیق مذهبی مردم آن با بزه و ناهنجاریهای كمتری نسبت به سایر مناطق كشور مواجه است اما ممكن است در سالها یا دهه های آینده به دلیل تقابل سنت و مدرنیسم آسیب های بیشتری را شاهد باشیم.

وی بیان داشت: در صورتیكه دستگاههای ذیربط استانی از هم اكنون برنامه ریزی مناسبی داشته باشند در آینده با آسیب های اجتماعی كمتری در سیستان و بلوچستان مواجه خواهیم بود.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بر این اساس در نشست اخیر ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی راهكارهایی برای برنامه ریزی دستگاههای ذیربط پیشنهاد شد كه از جمله آنها می توان به ضرورت ترویج قانون گرایی، انضباط اجتماعی، حقوق و رفتار شهروندی اشاره كرد.

شیخ زاده افزود: اگر چه در زمان حاضر به دلیل بافت سنتی و مذهبی سیستان و بلوچستان با آسیب های اجتماعی زیادی مواجه نیستیم اما پدیده هایی همچون رسانه های مجازی و شبكه های ماهواره ای، به هم خوردن تركیب جمعیتی ناشی از مهاجرت های موقت و دائم بویژه نزد نسل جوان باعث افزایش توقعات عمومی و برخی مشكلات می شود.

وی اظهار داشت: هم اینك برخی معضلات اجتماعی همچون طلاق آمار بسیار كمی در سیستان و بلوچستان دارد و باور عمیق داریم هر چه تعداد آن افزایش یابد بازهم از سایر استانها وضعیت بهتری خواهیم داشت اما در عین حال باید برنامه ریزی ما به گونه ای باشد كه همان حداقل ها را نیز پذیرش نكرده و كاهش دهیم.

معاون استاندار خاطرنشان كرد: بر این اساس از این پس جلسات ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی سیستان و بلوچستان با نظم بیشتری برگزار خواهد شد و از دستگاههای استانی نیز خواسته شده است برنامه ریزی بهتری در این رابطه و نیز اتخاذ راهبردها داشته باشند.

2729