۳۰ آبان ۱۳۹۱، ۱۵:۵۶
کد خبر: 80424198
T T
۰ نفر
روسيه آمريكا را به سنگ اندازي براي تشكيل جلسه شوراي امنيت درباره بحران غزه متهم كرد

نيويورك – ويتالي چروكين نماينده دايم روسيه در سازمان ملل با انتقاد از سنگ اندازي آمريكا براي تشكيل جلسه شوراي امنيت درباره بحران غزه و محكوم كردن جنايت هاي رژيم صهيونيستي از تلاش روسيه براي طرح مساله غزه در اين شورا خبر داد.

به گزارش ایرنا چروكین كه در حاشیه نشست امروز شورای امنیت سخن می گفت از مخالفت برخی كشورها با تشكیل جلسه شورای امنیت درباره غزه انتقاد كرد و با اشاره تلویحی به آمریكا گفت: این كشور مانع از دستیابی به نتیجه و تصمیم گیری برای مهار خشونت ها در غزه می شود.

نماینده دایم روسیه با اشاره به بی نتیجه ماندن پیش نویس بیانیه كشورهای عربی در شورای امنیت گفت: این كشور با مفاد آن مخالفت كرده و تاكید دارد مساله غزه و اسراییل در شورای امنیت مطرح نشود.

نشست شورای امنیت با تاخیر چند روزه و در پی فشار نمایندگان دائم كشورهای اسلامی در نهایت دوشنبه شب به وقت محلی تشكیل جلسه داد كه این نشست در پی مخالفت سوزان رایس نماینده دائم آمریكا در سازمان ملل برای تصویب قطعنامه علیه جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه بدون نتیجه خاتمه یافت و قرار شد روز سه شنبه به وقت محلی مشورت ها در این خصوص ادامه پیدا كند.

مغرب به نمایندگی از كشورهای عرب متن پیشنهادی بیانیه ای را برای پایان دادن به درگیری ها غزه ارایه كرد كه با مخالفت آمریكا این متن پیشنهادی دوشنبه شب به تصویب اعضا نرسید.

با این وجود رییس دوره ای شورای امنیت گفت: متن بیانیه پیشنهادی توسط اعضای شورای امنیت قرار است مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.

وی وعده داد كه بیانیه ای از سوی شورای امنیت فردا صبح به وقت نیویورك درباره بحران غزه صادر شود.

نماینده دایم فلسطین در سازمان ملل پس از جلسه شورای امنیت تهدید كرد كه در صورت ناكامی این شورا برای عمل به وظایف خود، به اقدامات دیگری متوسل خواهد شد.

آمریكا بزرگترین حامی رژیم صهیونیستی یكی از پنج عضو دارای امتیازوتو در شورای امنیت است.

اروپام 2251**1908