۳۰ آبان ۱۳۹۱، ۱۴:۳۳
کد خبر: 80424000
T T
۰ نفر
امام جمعه برازجان:هيات هاي مذهبي كارسازترين تشكل هاي ديني درتاريخ تشيع هستند

بوشهر- امام جمعه برازجان گفت:هيات هاي مذهبي يكي از كارسازترين و موثرترين تشكل هاي ديني در زمينه دينداري، ولايت مداري و شور انقلابي در تاريخ تشيع هستند.

حجت الاسلام حسن مصلح در گفت وگو با ایرنا، افزود: هیات ها و تشكل های مذهبی در جریان انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره) با تشكیل جلسات مختلف بویژه ایام محرم و صفر و سایر مناسبت های مذهبی در منازل، مساجد و تكیه ها در معرفت دینی و بصیرت افزایی جامعه نقش فعال داشته اند.

وی یادآور شد: آشنایی مردم با اعتقادات، احكام الهی، اخلاق اسلامی، مسائل روز و مشكلات جامعه، ایجاد وحدت و همدلی در میان افراد همه نشات گرفته از بركات برگزاری آیین های مذهبی و فعالیت های هیات های مذهبی در جامعه اسلامی است.

مصلح بیان كرد: در دوران پر التهاب سال های قبل از انقلاب كه نهضت امام به نتیجه نزدیك شده بود، حلقه های مذهبی با فعالیت های روشنی بخش بیش از همه رعب به دل طاغوت می انداخت و آنها را ناچار به تعطیل كردن و برخورد با آنها می كرد.

وی بیان كرد: رژیم استبداد آن روز می دانست كه پرداختن به سیره اهل بیت و پیام امام حسین(ع) در جامعه و رهروی از راه آنها ضربه نهایی را بر پیكر حكومت رژیم وارد خواهد كرد.

امام جمعه برازجان اضافه كرد: ارتباط با سایر افراد در انتقال پیام امام راحل(ره)، كارسازی نیروهای انقلابی، تسریع در دریافت پیام های انقلاب و انتشار در میان مردم، محوریت فعالیت مساجد و تكیه ها و پیوند با روحانیون و شخصیت های مذهبی از نقش های بزرگ تشكل های مذهبی در پیروزی انقلاب و بعد از آن تداوم نهضت است. ك/3

7213/539