۳۰ آبان ۱۳۹۱، ۱۲:۴۰
کد خبر: 80423692
T T
۰ نفر
طرح اصلاح قانون استخدامي سپاه فردا در مجلس بررسي مي شود

تهران- نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با بررسي خارج از نوبت طرح الحاق يك تبصره به ماده 190 قانون استخدامي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي درمورد حقوق و مزاياي سربازان جانباز و آزاده موافقت كردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، تقاضای جمعی از نمایندگان برای بررسی خارج از نوبت طرح الحاق یك تبصره به ماده 190 قانون استخدامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دستور كار روز سه شنبه مجلس قرار گرفت كه با 169 رای موافق، 11 رای مخالف، 9 رای ممتنع از مجموع 221 نماینده حاضر به تصویب نمایندگان مجلس رسید.

با تصویب نمایندگان این طرح فردا در دستور كار خانه ملت قرار می گیرد.

'محمد حسن ابوترابی فرد' نایب رییس اول مجلس كه ریاست جلسه علنی امروز را پس از 'علی لاریجانی' برعهده داشت، اعلام كرد: چند تن از نمایندگان مجلس طرحی درباره حقوق و مزایای سربازان جانباز سپاه را به هیات رییسه مجلس ارایه كرده اند و خواستار رسیدگی خارج از نوبت این طرح شده اند.

'نیره اخوان' نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز به عنوان یكی از متقاضان بررسی خارج از نوبت این طرح گفت: با توجه به این كه هفته بسیج را پیش رو داریم باید یك اقدام بسیجی در مجلس انجام دهیم.

وی افزود: قانونی درباره حقوق و مزایای سربازان جانباز، فرزندان شهید و آزاده وجود دارد كه در برخی نیروهای مسلح اعمال می شود ولی این قانون در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعمال نمی شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس تصریح كرد: این طرح در كمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شده است و ما خواهان تصویب خارج از نوبت آن در صحن علنی مجلس هستیم.

پس از اظهارات نیره اخوان، ابوترابی فرد این تقاضا را به رای گذاشت و به شوخی خطاب به نمایندگان گفت: قاعدتا بررسی خارج از نوبت این طرح رای می آورد زیرا خانم اخوان آن را پیشنهاد داده و آقای 'حسن كامران' (دیگر نماینده اصفهان و همسر نیره اخوان) از آن حمایت كرده است.

'عبدالرضا عزیزی' رییس كمیسیون اجتماعی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا درمورد این طرح توضیح داد: این طرح كه درباره حق و حقوق سربازان جانباز سپاه است در كمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شده است.

وی افزود: هم اكنون سربازان جانباز، آزاده سپاه حق و حقوق خود را دریافت نمی كنند ولی سربازان ارتش حق و حقوق خود را دریافت می كنند و ما با تصویب این طرح خواهان دادن حق و حقوق سربازان سپاه هستیم.

سیام(3)**9121**9132**1336