اقتصاد مقاومتي بهترين راهكار مقابله با تحريم‌ها در شرايط كنوني است

رشت - رييس مجمع نمايندگان استان گيلان در مجلس شوراي اسلامي گفت: تحقق شعار توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني و راهبرد اقتصاد مقاومتي، اساسي ترين راهكار مقابله با تحريم‌ها در شرايط كنوني است.

'ناصر عاشوری' روز سه شنبه در حاشیه برگزاری همایش اقتصاد مقاومتی كه از سوی فرمانداری و دانشگاه آزاد اسلامی در فومن برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: تحریم‌ها در اراده ملت تاثیری ندارد و باید از این تحریم به عنوان فرصتی برای شكوفایی اقتصاد كشور و رونق آن بهره برد.

وی با بیان اینكه حمایت از تولید ملی باید عملیاتی شود، افزود: ایستادگی و مقاومت در برابر تهدیدات و تحریم‌های دشمن، موجب رونق اقتصادی در كشور شده و امید دشمنان همانند گذشته به یاس مبدل می شود.

نماینده مردم شهرستان های فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی تصریح كرد: ملت ایران همان‌گونه كه در دوران دفاع مقدس و دیگر عرصه های مختلف در مقابل دشمنان ایستادگی كردند، در بحث تحریم هم با مقاومت در برابر دشمنان پیروز خواهند شد.

عاشوری همكاری قوای مقننه و مجریه برای تحقق اقتصاد مقاومتی را موثر خواند و گفت: اقتصاد مقاومتی كه به تدبیر رهبر معظم انقلاب مطرح شده؛ تنها راه پیشرفت كشور در شرایط كنونی است.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی به افزایش قدرت خرید مردم و ارائه خدمات ارزان به آنها تاكید دارد بنابراین تمام بخش‌ها و ظرفیت‌های دولتی و بخش خصوصی باید در میدان عمل اقتصاد مقاومتی بسیج شوند تا توانمندی خود را نشان دهند.

رییس مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی بیان كرد: با توجه به اینكه كشور هم اكنون اقتصاد مقاومتی را برای برون رفت از تحریم ها در دستور كار خود داده؛ دست اندركاران اقتصادی باید به دنبال یافتن راهكار و گشودن درهای جدیدی به سوی اقتصاد مقاومتی باشند.

عاشوری لزوم اجرایی‌ شدن اصل 44 قانون اساسی را در عرصه‌ های اقتصادی و اجرایی كشور سرنوشت ساز خواند و گفت: با اجرای این اصل، كشور شاهد انقلاب عظیم اقتصادی خواهد بود.

عضو كمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی رونق كشاورزی و خودكفایی در محصولات بومی را گامی موثر برای تحقق اقتصاد مقاومتی در گیلان دانست و خاطرنشان كرد: این استان به لحاظ كشاورزی، ظرفیت قوی و بالقوه‌ای دارد كه با برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی می‌توان به این ظرفیت‌ها جامه عمل پوشاند.

عاشوری یادآور شد: در راستای تولیدات كشاورزی و افزایش تولید در سطح، باید به خودكفایی محصولات بومی، استفاده موثر و همه جانبه از زمین‌های كشاورزی و نیز پرهیز از تك‌محصولی و تغییر كاربری اراضی شالیكاری پرداخت و برای آن برنامه‌ریزی صحیح و مدون داشت.

وی با بیان اینكه نقش كشاورزان در اقتصاد مقاومتی گیلان برجسته است، از مسوولان خواست تا با آماده‌سازی بستر، برای افزایش عملكرد در كنار تلاش كشاورزان به‌منظور رسیدن به خودكفایی تلاش مضاعفی انجام دهند.ك/3

7294/ 603