۲۸ آبان ۱۳۹۱، ۱۹:۳۴
کد خبر: 80421236
T T
۰ نفر
فرماندارچابهار: مديريت منابع حوزه كشاورزي بايد در اولويت قرار گيرد

چابهار – فرماندار چابهار گفت: مديريت منابع در حوزه كشاورزي اين شهرستان بايد در اولويت فعاليت ها و برنامه ريزي هاي مسوولان و دستگاههاي محلي قرار گيرد.

به گزارش روز یكشنبه خبرگزاری جمهوری اسلامی از چابهار، ' ایرج حیدری ' در كارگروه توسعه كشاورزی این شهرستان افزود : باید با ترسیم نقشه راه، راهبرد حوزه كشاورزی منطقه تدوین و آماده شود تا بتوان منابع مختلف را به نحو مطلوب مدیریت كرد.

وی با اشاره استمرار پدیده خشكسالی تصریح كرد: برای گذر از وضعیت موجود و رفع مشكلات و ایجاد توسعه پایدار در بخش كشاورزی چابهار باید بازنگری كاملی در نوع كاشت، داشت و برداشت محصولات كشاورزی و دامی شهرستان انجام شود.

وی با ذكر مثالی گفت: كشت موز در زمانیكه مشكل خشكسالی و كم آبی وجود نداشته باشد فعالیتی اقتصادی و با بازده بالا محسوب می شود اما تغییر شرایط آب و هوایی باعث شده است نه تنها این فعالیت اقتصادی ثمری برای كشاورزان نداشته باشد بلكه نابودی باغات خود به مشكل مضاعفی برای كشاورزان تبدیل شده است .

حیدری با اشاره به توانمندی های علمی و پژوهشی در حوزه های مختلف از جمله اقلیم شناسی تصریح كرد : اگر قبل از آغاز اجرای طرح ها و برنامه های اقتصادی فعالیت های زیربنایی علمی و پژوهشی در خصوص شناسایی فرصت ها و تهدیدها از جمله وضعیت آب های زیرزمینی و آب و خاك انجام می شد، به محض بروز رخ دادی طبیعی مانند خشكسالی وقوع مشكلات اقتصادی و كشاورزی در منطقه را شاهد نمی بودیم.

فرماندار چابهار با اشاره به ورود محصولات دامی و فرآورده های لبنیاتی از خارج سیستان و بلوچستان به چابهار خاطر نشان كرد: ایجاد بسترهای لازم جهت توسعه دامداری در منطقه از جمله كشت علوفه می تواند ضمن كاهش آثار خشكسالی بخشی از مشكلات كشاورزان را مرتفع كند.

س.ن1744/2729