جليلي: نگاه راهبردي ايران، توسعه مناسبات با كشورهاي مستقل است

تهران- 'سعيد جليلي' دبير شوراي امنيت ملي در ديدار مشاور امنيتي و راهبردي رييس جمهوري غنا، بر نگاه راهبردي جمهوري اسلامي ايران در توسعه مناسبات با كشورهاي مستقل و غير متعهد تاكيد كرد.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در شورای عالی امنیت ملی در این دیدار با یادآوری نقش كشور غنا در شكل گیری جنبش غیرمتعهدها، از برخوردهای دوگانه غربی ها در موضوعاتی همچون حقوق بشر، تروریسم و استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای انتقاد كرد.

جلیلی تصریح كرد: جهان امروز بیش از گذشته نیازمند ابتكاراتی برای تغییر مناسبات غیر منصفانه و ناعادلانه حاكم بر عرصه بین المللی است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با تاكید بر اینكه نمی توان امنیت ملی كشورها را جدای از امنیت منطقه ای و جهانی دانست، همكاری های امنیتی كشورهای مستقل را ضروری بیان كرد.

به گزارش ایرنا از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، 'چیكاتا' مشاور امنیتی و راهبردی رییس جمهوری غنا نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از ریاست جمهوری اسلامی ایران بر جنبش غیرمتعهدها و نقش فعال و موثر آن در مناسبات جهانی و نیز با توجه به اهمیت مناسبات دو كشور، خواستار توسعه همكاری ها از جمله در موضوعات امنیتی شد.

سیام(1)**9250**1572