۲۸ آبان ۱۳۹۱، ۱۳:۳۵
کد خبر: 80420573
T T
۰ نفر
كنگره ميرزاكوچك ‌خان جنگلي سال آينده در سطح بين‌المللي برگزار مي شود

تهران - رييس كنگره ملي ميرزاكوچك ‌خان جنگلي از برگزاري كنگره اين شخصيت بزرگ ايراني از سال آينده در سطح بين ‌المللي خبر داد.

به گزارش روز یكشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از پایگاه خبری كنگره میرزاكوچك خان، 'محمد شیخان' در نشست هم اندیشی اعضای بزرگداشت كنگره ملی میرزا كوچك خان كه با حضور 'سیدمحمد حسینی' وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، با بیان آنكه میرزا كوچك خان از شخصیت و اندیشه جهانی برخوردار است، اندیشمندان، محققان و هنرمندان كشور را به مشاركت فعال در ترویج و تبیین اندیشه‌های جهانی وی از جمله عدالت خواهی، عشق و آزادگی و استكبار ستیزی، فراخواند.

وی به ویژگی و روحیات میرزاكوچك خان اشاره كرد و افزود: روحیه عدالت خواهی، ایمان و خداخواهی، عشق و آزادگی، جمهوری خواهی، مقاومت و استكبار ستیزی، شخصیتی جهانی به میرزاكوچك خان داده است.

شیخان ادامه داد: بدون تردید هر كس از قید و بند نژاد و مرز و جغرافیا فراتر رود، جهانی می‌شود و میرزا از چنین شخصیتی برخوردار است، بگونه‌ای كه در خارج از مرزهای كشور نیز بخوبی با شخصیت این مجاهد انقلابی و مبارز آشنا هستند.

رییس كنگره ملی میرزا كوچك جنگلی، این شخصیت را روحانی مبارز و انقلابی و فرزند خلف و آزادی خواه ایران زمین توصیف كرد و گفت: سرزمین گیلان افتخار آن را دارد كه مردی بزرگ و جهانی را در دامان خود پرورانده و امروز همچون نگینی او را در حلقه انگشتری خویش جای داده است.

شیخان درباره اهداف برگزاری كنگره ملی میرزاكوچك خان كه امسال برگزار می شود، گفت: با برگزاری این كنگره بدنبال معرفی و شناساندن هر چه بیشتر و بهتر ابعاد مختلف شخصیتی و رفتاری میرزا و گردآوری اسناد تاریخی درباره قیام جنگل هستیم.

رییس كنگره ملی میرزاكوچك خان، همگان را به مشاركت در برپایی باشكوه این كنگره دعوت كرد و افزود: در برپایی این كنگره بویژه اساتید حوزه و دانشگاه و هنرمندان می‌توانند با هنرمندی و ارایه توانمندی‌های علمی خود شخصیت میرزاكوچك خان را در ابعاد جهانی معرفی كنند.

وی زمان برگزاری نخستین كنگره ملی بزرگداشت كوچك جنگلی را همزمان با سالروز شهادت آن مجاهد آزاده در سراسر كشور بویژه در استان گیلان اعلام كرد.

شیخان با اشاره به فراخوان ستاد برگزاری این كنگره، افزود: اساتید حوزوی و دانشگاهی و صاحبنظران و هنرمندان در سه بخش علمی ـ پژوهشی، فرهنگی ـ هنری و مستند می‌توانند مقالات و آثار علمی، پژوهشی و هنری خود را به دبیرخانه كنگره ارسال كنند.

فراهنگ(1) ** 1355 ** 1071
۰ نفر