۲۴ آبان ۱۳۹۱، ۲۰:۱۵
کد خبر: 80415669
T T
۰ نفر
وزيرارشاد:با ارائه الگوي ايراني اسلامي مي توانيم  ازهويت خود صيانت كنيم

تهران - وزير فرهنگ وارشاد اسلامي تصريح كرد: با ارائه الگوهاي ايراني اسلامي مي توانيم از هويت وفرهنگ اصيل خود صيانت كنيم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا،' سید محمد حسینی ' شامگاه چهارشنبه در آیین اختتامیه نمایشگاه 'مد مانتو' كه در تالار وحدت برگزارشد، بابیان اینكه در طراحی لباس باید به قرآن و شیوه های پیامبر(ص) در مورد لباس متوسل شد ، گفت: خداوند در قرآن پوشاك را نعمت توصیف می كند و این وجه تمایز نگاه مسلمانان با سایر جوامع به موضوع لباس است.

حسینی اظهار داشت : عده ای با افكار متحجرانه این گونه القا می كنند كه اسلام با آراستگی یا زیور مخالف است در حالیكه این گونه نیست لباس انبیاء در عین سادگی بسیار آراسته بوده است.

وی به تشریح آثار خوب ارائه شده در این نمایشگاه اشاره كرد وگفت: در مقایسه با نمایشگاه های گذشته خوشبختانه امسال شاهد رشد و پویایی و پیشرفت خوبی در زمینه مد و لباس و مانتوهای اسلامی هستیم.

حسینی اضافه كرد : آثار ارائه شده در این نمایشگاه از تنوع و كیفیت بهتری برخوردار شده اند كه مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است.

وی خاطر نشان كرد: تعداد 1500طرح به دبیرخانه این نمایشگاه رسیده بود كه 156 مورد با داوری كارشناسان مورد پذیرش قرار گرفت و در بخش پژوهشی نیز 74 مقاله دریافت شده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی كشور تصریح كرد: ساماندهی مد و لباس حلقه ها ی مفقوده ای دارد كه باید همگان و دستگاه های مختلف دست به دست هم داده تا آن را تكمیل كنیم .

به گفته حسینی تجربه نشان داده اگر طرح های خوبی در بازار مد و لباس ارائه شود مورد استقبال و اقبال عمومی قرار می گیرد.

در ادامه این مراسم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حمید شاه آبادی معاون هنری وزیر ارشاد از طرحان برگزیده این نمایشگاه تجلیل شد.

فراهنگ(3)**1355**9173**536