۲۴ آبان ۱۳۹۱، ۱۷:۰۱
کد خبر: 80415355
T T
۰ نفر
مردم، مراقب كلاهبرداران تلفني و پيامكي باشند

شيراز - با ظهور شيوه هاي جديد كلاهبرداري و سوءاستفاده هاي مالي توسط تلفن و پيامك، معاون اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري استان فارس در اين مورد به مردم ، كسبه و بازاريان هشدار داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا ، قاضی احمد رحمانیان ، ضمن هشدار درمورد شیوه های كلاهبرداری این افراد ، از مردم خواست درصورت تماس این گونه افراد ازواریز وجه و یا ارسال اطلاعات شخصی و محرمانه خود به شماره های ناشناس خودداری كنند.

وی گفت : شگردهای جدید كلاهبرداری اغلب از طریق پیامك و یا تماس های تلفنی است كه دراكثر پرونده های تشكیل شده در این مورد دردستگاه قضایی ، مال باختگان توسط افراد ناشناس و مجهول الهویه اغفال شده اند.

معاون دادستان شیراز درباره شیوه كلاهبرداری این افراد بیان داشت : اغلب این افراد با تماس به اصناف مختلف ، تقاضای سفارش كالا یا اجناس و یا ارائه خدمتی را می كنند و برای واریز مبلغ مورد معامله ، فرد مالباخته را مجبور به انتقال وجه از طریق عابر بانك با استفاده از منوی زبان انگلیسی می كنند.

رحمانیان ادامه داد: كلاهبرداران با استفاده از ترفندهای ویژه ، به رمزهای اینترنتی صاحبان كارت بانكی نفوذ و به انتقال مبالغ به حساب های مجهول دیگر اقدام می كنند.

وی همچنین درمورد كلاهبرداران پیامكی اظهارداشت : كلاهبرداران با استفاده از ارسال پیامك مبنی بر برنده شدن مشترك به دلیل خوش حسابی ، افراد را به پای عابربانك می كشانند و به همان روش یاد شده از افراد كلاهبرداری می كنند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب شیراز، به شهروندان و هم استانی ها توصیه كرد چنانچه به زبان انگلیسی آشنایی ندارند به هنگام استفاده ازعابربانك از ورود به منوی انگلیسی حتی با راهنمایی و هدایت افراد نا آشنا وغیرمعتمد اجتناب كنند.

رحمانیان تاكید كرد چنانچه افرادی با ارسال پیامك مدعی برنده شدن افراد درقرعه كشی شدند ، مراتب را برای پیگیری به پلیس فتا فرماندهی انتظامی فارس اطلاع دهند.ك/2

677 /679