۲۴ آبان ۱۳۹۱، ۱۴:۵۴
کد خبر: 80415089
T T
۰ نفر

كتاب 'رباعي هاي عمر خيام يونسكو' رونمايي مي شود

۲۴ آبان ۱۳۹۱، ۱۴:۵۴
کد خبر: 80415089
كتاب 'رباعي هاي عمر خيام يونسكو' رونمايي مي شود

تهران- كتاب نفيس 'رباعي هاي عمرخيام يونسكو' به خط حميد غبرانژاد و با ترجمه منظوم انگليسي سعيد سعيدپور، 26 آبان ماه با حضور برخي سفراي خارجي رونمايي مي‌شود.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا،این كتاب به سفارش یونسكو و برای ثبت در این سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی جهانی با صحافی منحصر به فرد و برجسته در قطع رحلی برای توزیع در داخل و خارج منتشر شده است.

كتاب 'رباعی‌های عر خیام یونسكو' شامل 104 قطعه از بهترین رباعی‌های حكیم عمر خیام است كه به صورت دوزبانه و همراه با تصاویری از تابلوها به خط نستعلیق به رشته تحریر درآمده است.

این رباعی‌ها كه به خط نستعلیق غبرانژاد، از هنرمندان خوشنویس آراسته شده، شیوه استادان خوشنویسی دوره قاجار را تداعی می‌كند.

در این كتاب كه با شمارگان 2 هزار نسخه منتشر شده، ترجمه‌های انگلیسی با ردیف و شماره از سمت چپ و رباعی‌های فارسی آن از سمت راست نوشته شده است.

در مقدمه 'رباعی‌های عمر خیام یونسكو' شرحی درباره دستاورد ادبی و جایگاه خیام در دیروز و امروز شعر جهان و نیز تجربه‌های پس از رباعی‌های خیام به قلم مترجم آمده كه وی در این بخش با اشاره به پیشینه پیدایش رباعی در ایران این قالب را به شعرهای مینی مال امروزی تشبیه كرده است.

مراسم رونمایی كتاب نفیس رباعیات عمر خیام یونسكو، روز جمعه (26 آبان) از ساعت 16 تا 19 با حضور محمدرضا سعیدآبادی، دبیر كل كمیسیون ملی یونسكو در ایران و هنرمندان و میهمان داخلی و خارجی در سالن اجتماعات این كمیسیون برگزار می شود.

فراهنگ**9173**1588