۱۳ آبان ۱۳۹۱، ۱۸:۴۶
کد خبر: 80398996
T T
۰ نفر
گروه هاي مختلف مقاومت فلسطين سخنان محمود عباس را محكوم كردند

دمشق - گروه هاي مقاومت، سخنان محمود عباس رييس تشكيلات خودگردان فلسطين در خصوص حق بازگشت فلسطيني ها را محكوم كرده و پايبندي خود به حقوق فلسطيني ها را اعلام كردند .

به گزارش ایرنا ، گروه های مختلف فلسطینی در بیانیه ای كه یك نسخه از آن نیز به دفتر ایرنا در دمشق ارسال شد ، اعلام كردند كه سخنان عباس در حقیقت به معنای عقب نشینی از مواضع و دست برداشتن از حقوق تاریخی مردم فلسطین است و او ناامیدانه تلاش می كند تا حسن نیت خود را به صهیونیست ها و آمریكا ثابت كند و این در حالی است كه فلسطینی ها می خواهند برای به رسمیت شناخته شدن به عنوان یك كشور مستقل به سازمان ملل پناه ببرند .

گروه های مختلف فلسطینی تاكید كردند موضع گیری ها وسیاست هایی كه عباس در پیش گرفته ، خواسته فلسطینی ها نیست و مردم خواستار همه حقوق ملی و تاریخی خود هستند .

در ادامه این بیانیه آمده است كه هیچ كس حق ندارد به این حقوق دست درازی كند و مردم را از آن منع كند زیرا این حق همه مردم فلسطین چه ساكنان داخل و چه ساكنان خارج و مقیم در اردوگاه های پناهندگان است .

در این بیانیه تصریح شده است كه قیام مردمی كه محمود عباس با افتخار می گوید مانع روی دادن آن می شود ، حتما روی خواهد داد زیرا مقاومت در مقابل اشغالگران و تلاش برای احقاق حقوق خود ، خواسته مردم فلسطین است و مقاومت ضد اشغالگری حتما ادامه خواهد یافت .

این گروه ها در پایان با شرم آور توصیف كردن سخنان عباس ، تصریح كردند كه بهتر بود عباس در سالروز صدور بیانیه بالفور ، موضع گیری ملی گرایانه ای اتخاذ می كرد و نه اینكه در مقابل دشمن عقب نشینی كند و از حق مسلم مردم كوتاه بیاید .

گفتنی است محمود عباس روز گذشته در مصاحبه با تلویزیون رژیم صهیونیستی گفته بود كه او حق بازگشت به شهر ' صفد ' كه دوران كودكی خود را در آن گذرانده و دشمن در سال 1948 آن را به اشغال در آورده ، ندارد و فلسطین در حال حاضر همان كرانه باختری و نوار غزه است و نه بیشتر .

عباس در ادامه گفته بود : سرزمین فلسطین همان است كه در سال 1967 تعیین شد و پایتخت آن قدس شرقی است و این مرزها تا ابد اینگونه خواهد ماند و این فلسطین است و فلسطین یعنی كرانه باختری و غزه و دیگر بخش ها جزء‌اسرائیل است .

مترجمام **2041** 3404
۰ نفر