۱۳ آبان ۱۳۹۱، ۱۳:۴۴
کد خبر: 80398806
T T
۰ نفر
برپايي بيش از سه هزار نمايشگاه كتاب ويژه مدارس سراسر كشور

تهران - بيش از سه هزار نمايشگاه كتاب در 32 استان سراسر كشور با مشاركت ادارت كل فرهنگ و ارشاد اسلامي، ادارات آموزش و پرورش و ناشران هر استان برپا مي شود.

به گزارش روز شنبه ایرنا از بیستمین دوره هفته كتاب، مسوول امور هماهنگی استان های 'هفته كتاب' در این باره توضیح داد: مدارس مهمترین حلقه در بحث كتاب و كتابخوانی محسوب می‌شوند و رویكرد ستاد مركزی 'هفته كتاب' نیز حمایت ویژه از برپایی نمایشگاه های كتاب در مدارس است.

'همایون امیرزاده' افزود: به دلیل اهمیت ظرفیت مدارس، با ناشران خصوصی، آموزشی و كودك و نوجوان هر استان تعامل برقرار كردیم و آنها نیز آمادگی خود را برای برگزاری هرچه بهتر نمایشگاه های كتاب در مدارس اعلام كردند.

به گفته وی، نمایشگاه های كتاب در مدارس سراسر كشور از سوی ادارات كل فرهنگ و ارشاد اسلامی، ادارات آموزش و پرورش و ناشران هر استان برگزار می شود و در صورت لزوم ستاد مركزی 'هفته كتاب' برای همیاری استان ها، وارد عمل خواهد شد.

بر این اساس در استان آذربایجان غربی 41، اردبیل یكهزار و 216، چهارمحال و بختیاری 7، خوزستان 130، زنجان 3، سمنان 25، جنوب كرمان 14، یزد 178، همدان 81 نمایشگاه كتاب در مدارس خود برگزار می كنند.



** 'اهدای كتاب به مردم' در سراسر كشور در روز كتاب

معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قصد دارد در پی شعار روز 24 آبان ماه مبنی بر 'اهدای كتاب به آنان كه دوستشان داریم' طرح 'اهدای كتاب به مردم' را اجرایی كند.

در این اقدام و با همكاری معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در مكان های چون میادین اصلی شعر، بیمارستان ها، دانشگاه ها، مدارس، پادگان ها و زندان ها با حضور مسوولان، 'كتاب' به عنوان هدیه به مردم اهدا خواهد شد.

همچنین قرار است تمامی نهادهای عضو ستاد برگزاری 'هفته كتاب' در اجرای این طرح نمادین مشارك داشته و از ظرفیت های خود بهره مند شوند.

بیستمین دوره هفته كتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار 'یادگار ماندگار' از 20 تا 27 آبان ماه سال جاری در سراسر كشور برگزار می شود.

فراهنگ (1) ** 1630 ** 1071
۰ نفر